Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 25, 2011

Reality

hembus napas kejap. herghhh!

tutup mata rapat² bila tengok shawl, lens, dress, make up atau bags yang lawa². buat macam tak nampak walau sebesar zarah sekalipun. walaupun itu macam makanan ruji aku, tapi tahun ini dan tahun² yang akan datang terpaksa membataskan napsu ke arah itu. :( duit bukan lagi milikku. teringin apa² sila simpan kejap dalam poket. buat masa ini semua duit untuk si bakal saja. aduiyai. takpa, mama rela. tsk tsk tsk.

barang² si bakal pun bukan calang². even tengok yang paling cikai pun still, the price memang menjolok mata. haish! kalah harga dress mama!!  T_T

since dah macam itu punya 'murah', semua barang untuk aku kena KIV kejap. fokus untuk dia dulu. start next month akan mula sakan soping. tapi, paling², aku nak mummy tight satu dua pasang. kesian aku duk pakai suaq ketat kat perut tu berbulan², naik senak jadinye. T_T

masuk gaji je siap lah. nak soping barang aku dulu puas². pastu saving untuk next month beli barang dia. nak scan? hah! simpan dalam hati je la. pakcik poyet cakap, tak payah scan² selalu. scan bila perlu je. contohnya bila nak tengok gender. tapi scan gender dah save budget, ada yang sponsor nanti. pastu tak payah scan dekat swasta lagi lah. yahoo! jimat sikit kat situ. pastu stroller, bouncer sume tu aku dah request dekat adik dengan mak aku. gila tak malu. pegi mintak² barang dengan orang. aduiyai. HAHA. takpa, aku rela sebab aku tak mahu pakai stroller adik ipar aku yang dah berusia 2 tahun tu tak tahu kenapa mengada² sangat nak beli yang baru macam kaya sangat! tapi tak peduli. sanggup beli baru even terpaksa gadai jiwa dan raga. hiyarghhh!! tapi... kalau korang tengok, korang pun tak mahu naik. T_T huhuu. sorry hubby. saya tak mahu stroller tu. hukhuk. simpan untuk anak pakcik makcik kita akan datang naa. ;p ngeee.

barang² aku, tak banyak. barang² si bakal je yang sangat banyak. tengah nak tapis² ni takut termembazir. tapi macam excited, nak beli semua pulak. tapi kang tak pakai putih je mata tengok benda alah tu berhabuk. hmm. jadi beli yang mana penting saja dulu, tak cukup si suami lah tambah. hekhek.

time ni baru terasa nak keja tinggi, nak jadik grapik designer, nak jadik architect. banyak duit. keje dengan Wong Kah May, ciput je. ngahaha. tapi syukur alhamdulillah. sebab kerja dengan dia lah aku tiba² dapat apa yang aku nak sangat². berkat bau bunga gamaknya. time tu rasa terharu sangat, bila doa yang kita mintak² sangat tu, dimakbulkan Allah. tambah² berita baik tu datang masa nisfu Sya'ban. tak sia² berdoa. walaupun lambat, jangan sesekali putus harapan. kalau ada apa² cara atau petua atau amalan yang elok kita amalkan, kita buat. nak sesuatu kenalah berkorban. dah dapat janganlah takbur, jangan lupa dari mana datangnya nikmat tu. alhamdulillah. staff² tempat keja semua baik, sayang sangat dengan dorang. dah macam sisters dah. family in law, pun baik. alhamdulillah. tapi sekarang ni, kalau dekat dengan family sendiri lagilah bonus kan? ;)

takpa, ada hikmah disebalik semua ini. yang pasti, bila mama and ayah aku perlukan aku, aku nak berkhidmat untuk mereka pulak. nak spend masa dengan mereka sampai mereka jemu tengok muka aku. ;p huhu.
tak sabo nak balik Penang ni. even balik dorang², denagn boyotnye. tak peduli! janji happy. ngahahha.

jap. nak check duit jap. dah masuk ke belum. nak serbu Jusco ni. HAHHA.


sekian.

p/s : indah benar perasaan, bila yang kat dalam ni main cuit². rasa cam gelembung angin je. kadang² sambil tido pun boleh tersenyum bila kena tendang. kalau kena tendang real dekat luar ni mahu menangis. hikhik.

2 bebelan:

LyEaDz said...

suka dgr..:) nanti baby nak kuar, mama leen nak ape dr mama ida?cik ida tak glemer, nak mama jugak! :p

Jaslin Jamaludin said...

wakaka. adeila. janganla tanye gitew. kang kite mintak baby cot kang naya je. ngahaha. ;p aunty ida nak mama jugak? next year pulun la ek. pastu bg dapat by next year jugak. hehehe. ;p