uhuhuhu. even lately ade je sampah-sampah menyelit dalam hidup aku. tapi hari ni memang terr-best sebab pagi-pagi dah kena marah. HAHAHAH. customer ni memang payah la nak handle. dorang order untuk delivery morning. macam lah morning tu nak kena hantar order dorang je. plus, bukan aku yang incharge bahagian operation and transportation ni. mula-mula sorang. call tanya 'kenapa dah pukul 11 bunga yang I order belum sampai-sampai lagi? kalau I tahu korang lambat macam ni, I dah order blablablabla. I nak refund!'. suke-suke hati nak refund. jangan harap! last-last biar dia meradang gitu je. siap cakap, OK pasni encik boleh order dengan Florist lain. haa, ambik. mase ni dah separa hijau. siiiikit lagi nak jadi hulk. tiba-tiba ada sorang lagi. 'kenapa bunga untuk recipient belum sampai ni? janji morning, ni dah petang manenye? kalau I tahu macam ni heiii, I takkan order lah dengan u all. I nak refund!' dibalas : 'OK, kalau encik nak refund I pass you to my boss, u cakap dengan dia you nak refund.' 'heii, kenapa nak pass-pass pulak? I cakap dengan you, suppose you sebagai staff kena tahu la semua.' dibalas : I ade kerja lain nak dibuat plus yang handle operation bukan I. I ambik order dan buat collection saja. operation you boleh cakap dengan my boss.' 'heiii, ape punye company lah ni. eihh, memang tak puas hati betul lah. this is my last time I beli dengan u all, pasni I takkan cari u all lagi.' dibalas : 'OK, takpela. pasni encik order lah dengan Florist lain.' Lagipun I tak tahu sape yang janji time dengan you tu. Sorry ye encik.'. Time ni hijua dah campur cekelat dah. Sabar je lahh. Pastu dah lama-lama, bunga pun dah sampai ke recipient, tiba-tiba ada call. 'eh, eh. sape ade cakap dengan orang name Faizal (bukan nama sebenar) tadi?'.....sape pun tak mengaku. 'dia cakap, dia ada marah sorang staff tadi, dia nak cakap dengan staff tu. sape sape?'.....'alaaa, malasla kak. buat orang marah je. taknak aaa cakap dengan dia!'.....'abeh akak nak buat ape ni?'....'yela, yela bak sini.'
'hello encik. bunga encik dah sampai dah. my driver cakap.' - aku
'errrr, sorry cik, tadi I marah-marah you. I tak tahan temper. I marah you tadi, sorry.' - dia
'oooo, takpe-takpe. I dah biasa kena marah. dah lali.' - aku
'alaaa, sorry la. I tak dapat kawal marah I tadi, I am so sorry.' - dia
(wallamak! hubby aku pun tak pernah say sorry macam ni punya gaya. aku macam nak ketawa je. kikikiki)
'ye, ye encik. takpe, I tak kisah.' - aku
'erm, sorry tau. sorry sangat. thank you ye cik.' - dia
'yer, yer. sama-sama. OK bye.' - aku
(cepat-cepat letak sebab tak tahan nak gelak)
yer-yer dia marah aku tadi, at last mintak maaf. haa, camni yang aku nak. wakakaka. gila bertempit kegembiraan aku tadi. lega! tahu nak marah je. orang lain pun ade keje jugak. bersepah order nak kena arrange, ingat nak antar bunga kau sorang je ke?? lagi satu nak marah. si boss ni. suka-suka janji time dengan orang. driver keluar pun paling-paling kul 10.30am. cemana gaya nak antar bunga tu sharp jam 10am?? suka sangat janji time dengan customer. bila lambat, kitorang staff dia ni jugak yang kena pick-up phone & tahan telinga nak menjawab dengan customer. haish! tak lame dah aku rase ni. pasni ade lagi spesis camni jadik zombie kejap aku. zzzzzz.
tapi enjoy la keje sini. banyak perkara pelik dalam opis ni. sangat banyak! dan boleh kenal macam-macam spesis dalam opis ni. but so far, kawan-kawan aku sumenyeee best. dan terdiri daripada ibu-ibu dan juga kakak-kakak. aku yang terpalinggg muda sekali. rasa bagai disayangi pulak. kakakak. sukaaa!
sebab tu hari-hari, aku tak sabar nak masuk opis even macam-macam benda pelik bakal dihadapi, tapi tetap happening. :) kalau on weekend pun, memang tak sabar-sabar prepare baju untuk Isnin and berharap cepatla sampai hari Isnin. kalau orang lain takmo OT on weekend, aku siap offer diri lagi nak OT. dulu masa 1st time kena OT cam mencik sikit la, tapi dah tahu ape kena buat dan dah macam pandai sangat dah ni, jadik suka pulak OT. this week tak payah OT, tapi nak stay jugak sampai petang. bukan sebab rajin nak stay up buat keje, tapi sebab terpaksa tunggu hubby. dia pun kene kerja on Saturday. double sukaa! AHAHAHA. tak sabar nak tunggu gaji.
1- nak buat cake
2- nak dinner-dinner dengan emm, kawan & wife kawan. (haha)
3- nak soping kat Jusco. banyak benda nak soping!!
4- nak balik Penang.
5- balik Penang nak soping lagi!
6- masa ni kena jimat-jimat dan akan makan terkemut-kemut sebab time ni for sure duit tinggal separuh nyawa. HAHAH.
sekian.
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






2 bebelan:
akak follow my blog (:
baik! hehehhe.
Post a Comment