Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 26, 2011

Deepavali

sakan! orang India yang beraya orang lain yang buat jam kat jalan. tadi 12pm Puan JJ pergi JJ. Puan JJ rasa macam JJ tu Puan JJ yang punya. ngahhahaha. suka sangat Puan JJ. mekaseh!

plan na pergi JJ Puchong je. entah kenapa rajin bona si hubby ni nak bawak yang 1 Utama punya. haa, rasakan penangan jam dia! fuhh, berpeluh campur pening² lalat nak cari parking. dua kali tawaf baru dapat. tu pun tepi jalan je park. kira tawakal je la nasib kereta tu pasni. hmm.

sampai je terus serbu Scarlet. hukhuk. kite nak cari mommy pants. nasib baiklah ade sale. sale pun lebih kurang same je dengan tak sale. tapi dah terpaksa, kena la beli jugak. memikirkan pants yang mahal sampai macam tu, aku pun punyalah bijak pandai buat andaian. OK, sehelai pants sampai 50rm, kalau ambik dua rugi ni. bukan nak pakai sepanjang tahun. last² ambik sehelai je. kononnya save budget la. sekali terpandang blouse. dah, terpesong. konon² ambik sehelai 50rm je la. boleh abes ke lain yang selebihnya tu. sekali terrrrambik blouse haa, dah 100++rm. ayoo! bahana soping seorang sendiri. si hubby awal² lagi dah selamatkan diri duduk tepi escalator. memang bijak! pastu ade pulak cardigan sale. sehelai 10rm. mata dah kelip² dah ni. alang², baik aku rembat je. pantas je tangan capai sehelai. pastu cepat² bayar sebab takut tersesat lagi. dah mabik² sume baru tersedar duit tak cucuk lagi. buat muka kasihan pergi tanya kat cashier. boleh guna debit card tak? HAHA. kesian. umpama bayi innocent. mana pernah soping guna debit. aku guna cash je. kalau ada 50hengget, 50 tu je la aku bawak. bahaya pakai debit² ni. card credit pon sama. tadi nyaris nak pergi ambik sehelai blouse lagi. ya Allah. camne nak buat saving ni? hahhaa.

pas soping, mata dah pening. lapar pulak tu. pagi tadi breakfast biskut kering dengan milo je. mana kenyang. pagi² at least aku nak chicken chop. hmm.

terus cari foodcourt. survey and bukak mata luas² kalau² ada nasik ayam. tadaa! nasib ada & hubby pun sudi makan nasik ayam jugak. jadi kitorang ambik combo 2 pax. save!

sambil makan. buat mensyuarat sikit. si hubby bagi pendahuluan dulu. dia kata, 'Jangan beli barang baby lagi. Jangan! Mak marah. Mak kata awal lagi.'. aku pun diam kejap. tengah pikir² nak menjawab apa. sebab memang dah pe'el suka menjawab bila orang protes. 'Kalau tak beli sekarang nak beli bila? Takkan nak beli semua sekali harung? Banyak duit woooo nak guna. Takkan nak tunggu saya dan 7-8-9 bulan baru nak beli?? Saya dah tak larat jalan dah time tu.' betul ape. sekarang ni pun kalau jalan mana² aku yang jalan macam Supermak. hubby tertinggal jauhhh di belakang. sapa yang mengandung ni?? HAHA. tapi nak buat degil jugak. balik Penang ni memang nak beli apa yang patut dulu. sana murah. tak macam kat sini. yang si hubby takut aku membazir, dia cepat cakap. 'Dah withdraw duit yang nak saving tu??' yerr yerr. aku tak lupa. memang kena orang pesan macam tu, kalau tak duit jalan macam air kang. hmmp! this month simpan 4oorm dulu. hee. mudah²an berjaya la. atoiyaii. skang baru kalut aku ni nak menyimpan. macam hubby, dia memang ada saving dalam ASB. huhu. haa, PTPTIPU lagi. adui. haha.

ok, pening kejap! nak solat. bila² aku kerajinan aku sambung merepek² lagi. ;) hoyeii! sok keje!!!

0 bebelan: