uhhuhh. sekarang ni memang dah tak boleh nak bawak scooter lagi ke tempat kerja, even dah berjanji akan menunggang dengan penuh hemah. terpaksa akur dengan keputusan suami untuk antar dan ambik aku dari tempat keje. adoiyai. sumpah aku tak suka. aku tak suka menyusahkan dia. dulu masa bertunang pun, seboleh-bolehnya aku pergi keje sendiri unless kalau hujan lebat, aku terpaksa mintak dia hantarkan.
ni dah macam ni, dengan bakal membuyung, terpaksa la akur even kadang-kadang terpaksa menunggu dia 2-3 jam sampai malam. sedih. sebab, aku memang tak boleh bau opis. asal menapak dalam opis je kepala mula pusing, tengkuk mula stress-stress, tekak dah lain macam. kaki tangan dah seram sejuk. memang tak sedap badan la dalam tu. memang tak sabar-sabar tunggu waktu nak pulang. ouh baby, mama tak suka menunggu. mama letih, mama pening. dan yang paling penting, mama tak tahan lapar dah sekarang. T_T
aaaa. takpela. asalkan aku tak payah risikokan diri aku. tunggu je la dengan mat nepal yang sudi temankan aku.
hmm, tiba-tiba tersenyum sorang-sorang. bukan aku je yang letih bagai sekarang ni. ade somebody yang lain juga turut menemani aku. heeee. this feeling is soo great. tiap kali memikirkan betapa payahnye aku nak dapat semua ni, airmata mesti nak menitis. kuatnya kuasa Allah. Dia Maha Mendengar rintihan hamba-hambaNya. wife-wife kat luar sana yang still belum ada ape-ape, aku yakin. pasti ada satu saat, bilamana tiba-tiba P time datang, perasaan menjadi luluh. tambah-tambah kalau terlalu berharap. dan sampai satu ketika, terdetik rasa putus asa and mula pikir yang bukan-bukan. contohnye macam aku. bila datang je P, aku menangis. pastu stress. pastu pikir bukan-bukan eg : aku ni tergolong dalam golongan orang yang kena tunggu bertahun ke untuk dapat anak? aku letih la. macam mane aku nak tahu bila 'ia' akan berlaku and when is the right time to ehem?
jangan begitu. sesungguhnya aku menyesal berpe'el macam tu. sebab aku sekarang dah sedar. tak payah nak stress-stress pun. tak payah kalut nak buat alarm, set reminder dalam calendar bila timing paling baik untuk try to conceive bagai. sebab semuanya Allah dah aturkan. :) buat letih kepala otak je pikir. bila kita redha, semuanya menjadi mudah. tak payah kusut-kusut kan kepala. sebab bila aku lebih relax dan lebih berserah, ape nak jadi, jadilah. apa yang ada, ada lah. that time, aku dapat semua yang aku nak. syukurrr alhamdulillah. aduh, aku sungguh tak tahu macam mana lagi nak memanjatkan rasa syukur aku pada Dia. aku terharu, sampai sedih. :( Dia betul-betul dengar doa aku. kerdilnya aku rasa. T_T from today onwards, aku akan terima apa saja ketentuan Dia tanpa banyak songeh. aku akna terima InsyaAllah. adei, tacing ok. tacing sampai senak dada. T_T
lately aku asyik mengah je. hari-hari mengah. penat. lelah. letih. sukar nak bernafas and feels like lack of fresh air. kalau dah jejak kaki dalam opis tu lagi la. T_T doctor cakap aku low blood pressure. uhuhh. sedih. tapi aku yakin. selain bantuan doctor, kuasa Allah mengatasi segala. :) alhamdulillah. hmm.
taknak pikir banyak. nak pikir positive je. untuk itu, mari tido. sebab kepala ni memang suka pikir bukan-bukan. isk!
sekian.
p/s : bukan-bukan tu bukan yang 'bukan-bukan' yang tu naa. dirty minded! ;p
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






0 bebelan:
Post a Comment