title yang entah hapa².
tapi ada kena-mengena jugaklah. HEE
bila kita update pasal makanan, ade je suara sumbang kata aku gemuk dan kuat makan. padahal memang betul pun. HAHAHA
TAPI!
bukanlah aku masak semua. aku masak sikit² je. gambar yang berderet tu adalah sebagai inspiration atau dengan kata lain, it's a teaser. wakakak.
kalau tengok makanan sedap, semangat nak menghentak senduk sangat berkobar-kobar walaupun aku hanyalah newbie di dapur. memang newbie la sebab sebelum kawen tengah hari baru nak menjengah dapur. dan itupun hanya memasak sawi goreng atau sup sawi. kalau rajin (sikit) akan memasak spaghetti. yang lain² seperti kari, masak lemak, sambal tumis, bihun sup ke apa, memang totally mama yang buat. haa, dah terbuka pekung di dada.
ouh, BUSUK!
walaupun demikian, ade la jugak tengok² mama memasak. walaupun malas di dapur, di tempat lain aku tak malas tahu. aku suka mengemas. tapi time takda orang la. sebab kalau ada orang, kang aku kemas sini, dah clear aku pegi tempat lain, tempat tadi dah berhabuk balik. sia-sia tahu? fuhh!
TAPI!
kalau takda orang pun belum tentu aku mengemas. mungkin time takda orang, adalah waktu terbaik untuk membuka kilang.
hmm.
banyak pulak lah alasan kan. dah malas tu malas jugak.
hukhuk.
lepas ni kalau punya kerajinan nak belajar guna mesin jahit la. mak ada satu mesin jahit electronic untuk si pemalas macam aku. memang kaki dasar pemalas. malas nak gedik² kaki bagi mesin bergerak. mesin electronic mungkin sangat practical. mungkin. banyak benda nak dijahit. nak jahit sapu tangan, kain batik, apron dan sarung bantal empatsegi. nah, semua yang simple. memang dasar pemalas. HAHA.
takde sebab nak menggunakan mesin jahit secara tiba-tiba. bukan tahu jahit baju kurung pun. T_T
tapi, percayalah. kalau anda sudah punya a baby, menjahit sangatlah menseronokkan. boleh jahit baju baby yg comel² untuk dia. boleh jahit barut bercorak Pooh, boleh jahit setokin pinky², dan boleh jahit kain lampin bercorak Tweety. lalalala, over-imagine la pulak. tapi teringinlah nak jahit langsir baru. langsir bilik aku ni belum bertukar sejak hari berkahwin kali kedua aritu. hmm.
saya semakin malu untuk mengahadap suami. sangat malu. ouh tidak!
macam mana nak tengok muka dia bila dia balik nanti? T_T
sekian.
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






2 bebelan:
puan, kawen kali ke dua?oh tidakk
tak². maksud leen kenduri kali kedua, eh majlis kedua. eh, eh. T_T
kenduri belah hubby aritu. hehe.
Post a Comment