khas ditujukan buat sis yuyu. :)
sonang yo sis. mula² prepare eyeliner. leen suka eyeliner liquid lagi dr pencil sbb lebih dramatic. tp yang payahnye, liquid ni mudah comot la plak. sbb berus dia tak berapa praktikal. tak flexible nak lentur² atas mata. jadi lebih baik guna pencil eyeliner je. senang, dan yang penting, cepat.
kalau leen nak demo dari mula payah sikit sbb takda yg sudi merakam.
tapi leen ada gambar yang sis boleh tengok untuk lebih faham.
1. make sure muka bersih dr segala kotoran.
2. apply basic make-up (foundation/bedak/cream/temulawak) pastu tepek bedak sikit. kalau saje² nak mekap kat umah untuk hubby, tak perlu lah foundation, pakai bedak je, pehtu pakai eyeliner. InsyaAllah, perbelanjaan make-up pasti bertambah. jenuhlah kan, hari² nak ber-eyeliner. ;p
3. bermula dari kelopak mata yg (1) tarik eyeliner sehalus mungkin sampaila ke hujung mata. setibanya di hujung mata (3) , pastikan a little bit tebal sikitt dari (1) & (2).
4. start from between (1) & (2) , tebalkan garis sampai hujung. kiranya depan halus, hujung akan nampak sangat tebal. kasi lentik ke atas sikit. kiranya kena apply dua kali la. jadi dua lapis.
5. untuk kesan lebih dramatic, leen tarik yang hujung kelopak mata (3) tu keluar sikit. tarik panjang² lebih pada area mata. jangan panjang sangat takut orang lari bila tengok. ;p
6. oleskan sedikit di bahagian mata belah bawah. sikit je. dari hujung mata (3) , menuju ke (2) saja. mata akan nampak bolat gitew. hehe!
harap dapat membantu sis.
adei, leen suggest kan Double Intense from Silky Girl unt sis cuba. liquid la tapi. ;p
dan hasilnya akan jadi macam ni.
hasil zoom-in kat mata dia.
maaf, quality gambar kurang baik.
^&^%
selamat mencuba.
(8







3 bebelan:
terharunya leen, tlg buat en3 khas pulak...best2.sis cuba nanti.pastu dh jadi sis amek gmbr tunjuk kat sifu..sis pakai liquid gak, tp precision liquid eye liner dr silky girl..oke sbb waterproof.tp mcm terketar2 masa tarik tu...ke parkinson eh?hehe
nii baru balik watson, kalau baca en3 ni sebelum g, boleh la sevey2 double intense
eh sis, precision pon ok. asalkan liquid. tu la pasal. bila pakai liquid je tangan mesti nak shaking. pastu kalau dah messy nak buang payah, tak macam pencil. hmm. cepat2. solek² sikit bagi lagi hot. nanti ade gambo hapdet taw. ;p
pegi watson sorang je ke? ;p
Post a Comment