sebelum kawen kan. susah betul aku nak jangka perasaan dia semua. unpredictable. sangat²! sampai kadang² dia buat don't know je aku jadik marah. and kadang² sampai patah hati. macam nak mati. dia punya lah takda perasaan. tapi mungkin lah ada, cuma dia tak bagitau. bila aku tanya, susah nak dapat exact jawapan dari dia. tension! macam aku plak syok sendiri. tapi sebenarnya dia yg syok gila ngan aku. dia yang cakap. yg tu bleh plak dia cakap. pas kawen lain lah. macam tak sangka plak. dia caring gila. manja. penyayang. understanding. dia paham kalau aku dah semakin malas nak masak breakfast untuk dia. dia suh buat roti + jem je pagi². tapi dia ckp nak diet. emm, jadi bukanlah sbb aku pemalas kan? bila aku rajin mmg aku masak. mula dulu aku siap buatkan mee goreng, nasik goreng, cucur bawang. bangun gila awal. tak penah² aku meraba senduk pagi² buta. paling awal pun 12 tengah hari baru aku tengok dapo. tu pun awal ape? ni kalau mama ngan ayah nampak mmg dia bangga lah dapat anak kesayangan yang rajin macam neh.
senang je nak jaga makan minum dia. dia mmg tak pernah cerewet. mmg easy to handle. bagilah minum apa pun, dia minum. cuma kadang² aku paksa dia minum oat dia banyak songeh sikit, sbb muak. tapi MIL cite dah bertahun² MIL watkan oat dia minum plak. tak banyak cakap. saje dia ni. nak manja². takpa². dimaafkan.
baju dia suma dah siap ber-iron. tunggu nak diguna saja. semua koleksi kemeja/slack dia semua dah iron. kain pelekat ja tak iron. kena iron jugak ka tu? boxer?? hmm.
yayang nih, bangun pagi mesti dia cari inhaler dia dulu. bukan nak cari aku. T_T cian. dia selesema. tapi pas mandi ok lah. biase bila dia dah setel mandi aku dah siap kuarkan kemeja dia unt hari tu. roti dia pun dah siap. dia sudah mekap² je dia pegi minum. pehtu pegi keje, dapat flying kiss. makcik depan umah tengok pun terbakar je. tapi makcik tu dulu pun mungkin lagi hot dr kami. ops!
malam.
sebelum tido biasenye aku massage² dia. bagi ilang stress kat kepala. kat belakang. pastu tido. pastu....
eh, aku sayang dia lah. dulu dia mmg totally tak macam hari ni. and aku tak penah sangka dia macam ni. tetiap hari dia buat aku makin sayang ngan dia. tp semua orang pun sayangkan suami dia kan. cuma aku sayang lebih lagi. >.< semua baik buruk dia aku sayang. dan bersyukur sangat, last² minit aku dapat kenal pulak dengan dia. nasiblah aku tak mengikat janji dengan sapa² time tu. kalau tak aku mungkin orang terpaling rugi sangat² dalam dunia nih. isk. tapi usia bukan penghalang kan? ada jugak orang yg bleh jaga aku mcm parents jaga aku. sayang dia! dia cakap. pas kawen ni, dia makin kuat jeles. memang! pantang ada laki SMS ke, inbox, komen kat FB, mmg dia buat muka tak puas hati. tapi itu adalah perkembangan yang positif. i love you hubby. sy harap sampai bila² pun kita macam ni. dan kita kena berusaha lebih, untuk menambah ahli dalam keluarga kita. ouh, tidak², jangan berharap. )8
erk.
adik ipar aku ni takmau pegi sekolah pulak. haish!
tataa!
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






4 bebelan:
sayang hubby jugak.bestnye lin ni.rajen amsak bekfes.
sis dulu gitu gak.awl2 kawin, mst bangun pg, buat sandwich, telo separuh masa..sis x smpt masak nasi goreng bagai sbb sis kene g keje awl dari hubby.jarang2 je dpt buat nasi @ mi goreng.
tp skrg??
huhu...nak ckp pun malu
erk, leen suka masak sis. tapi tu la. terhad sikit. kita tabley buat macam kat rumah kita, nak guna apa amik je. quite payah jugak. tp tengah seswaikan diri. syukur gakla lately farid mmg nak bawak roti je gi opis.. sebelum ni leen bagi dia bawak mee bagai, tp macam semakin letih lak nak wat sume tu pagi².
kalau dah keje rasenye tak buat la kot sume tu, wat air je.. huhu.. eh, opismate farid pun cakap gitu dulu. dia cakap mula² bley lagi nak wat bekfes. tunggu lama² sikit. bila dah ada ank ke. time tu takdak masa dah nak buat. ;p rase macam betul. ahha.
ni belum ada anak.baru carry dh xde masa.ye la, kdg2 bangun pegi penat la , sakit pinggang camno la nk poie dapur masak bagai.tp hubby sis kuar rmh awl.kdg2 7.05 dh kuar.so, imagine kul brp nk bgun wak bekfes?
kul 6 la bangun.. haha.. letihla sis.. tp kalau mampu leen buat la.. mane tau sok lusa demam ke ape, x dapat nak buat dah.. sis pregnant, mmg takdo dayo la nak bangun awal² pagi.. kan, kan? pas abes pantang sis plan² nak keje ke jadi housewife je? ;p
Post a Comment