Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 22, 2010

colour proposal.

eh, dah macam waktu study dulu je.mencik², hoho.
takde keje, jadik aku carik keje lalu terpikir nak membuat colour proposal.
tak semena² je nak wat.
colour proposal di bawah adalah antara colours yg terplan secara kebetulan dan ke-tak-betul-an bersama tunang dan bersama.. err, sorang² saja.



1st row tu colours for nikah day.
2nd row for reception belah pempuan.
3rd row colours for belah laki.

takde! aku nak jugak colour neh.
dah terimagine sangat berlebey² dah ni.
hahaha.

yang for reception belah pempuan tu.
actual colour for cream/gold/emas what so on aku tataw, tp kalau nak lebih jelas tgk pic elyana bertunang tu.
nak same macam colour tu.
tp kalau guna cream saja dgn merah tu pun ok.
dah masuk dah. :)
blerghhh!! yang untuk nikah tu tak berapa pasti la nak ke dan seswai ke kalau aku pakai?
aku golap je weh.
kalau puteh cam siti nurhaliza kan best, pakei oren pun takda hal.
eh², syukur alhamdulillah.
haha, sedikit poyo di situ.

yg belah laki tu tunang mmg nak sgt warne tu.
even mase bertunang pun plan nak wat hantaran silver tu jugak.
tp sian kite, tunang mengejut, takda hantaran best² mana pun.
sedang² saja.
tu pun alhamdulillah.
:)) ngeehee.

ok, colour proposal for wed card lak.
aku suke.
sbb, aku tak mahu letak kerawang pun kalau buley.
kalau buley la.
tapi nanti kene mintak pandangan tunang, sbb dier err..
dier best! lol.
aku nak simple se-simple² nye.
tapi cantik, itu penting.
at least biarlah kad tu nanti org simpan barang setahun dua.
pastu kau nak bakar kau bakar lah.
hahahah.

ok, here's the sceme.



bukanlah dalam satu kad nak guna semua warna ni.
gila hapa.
ni bukan mejlis indian.
haha.
aku guna 2 colour saja untuk satu design.
walaupun hitam dan putih bukanlah dlm category warna, tp tetap nak letak dlm sceme tu.

dah on the way mendesign.
ade dua design actually.
one on the plain white card and one on the black card.
sumpah sgt simple kad ni.
suke².
on the white card tu i used red & white.
yg tu made just in case aku nak gune baju cream+red.
but dlm kepala hotak mmg nak guna black & white tataw kenapa.
nmpk mcm elegan saja walaupun tak.
skng tinggal nak masukkan map & date nye saja.
dalam hati teringin nak mintak pandangan parents, tapi kang dorang kate aku tak sabo² lak nak kawen walaupun betul, aku mmg tak sabo nak kawen.
tu pun masih tataw kenapa.
hoho.
nantilah, bile dah confirm datenya, and tunggu nak print saje, i'll put them here.
mane lah tahu ade idea lain pulak dr anda.
:))

ps : ampun. tataw nak salahkan sapa. nak salahkan photoshop ni ka atau mata ka? haha.
colour tak nmpk mcm the real one dlm photoshop. ke salah code? entah la. tp sebenarnya lagi lawa dr yg dh di post ni. huhuh. kalau lah anda dpt mengimagine bagaimana colour yg ingin sy terjemahkan, yakni warna yg lebih cantik dr dlm ni, syukur alhamdulillah. mata anda sihat. hehehee!

6 bebelan:

papaYA said...

Warna silverish grey sangat cantik..
Unik.

Gold memang sentiasa evergreen. Nama pn raja sehari, kenelar pakai gold or kuning.

Putih for nikah. Suci :)

My two cents :)

Jaslin Jamaludin said...

2 cents? takpe, meaningful.
hehe.
yes, putih mmg harus untuk nikah.
suci.
tp plain white mmg tak kene dgn org kulit gelap mcm saye. ;p

tenkiu papaya. :))

Quiyah said...

dear, kalo nak pilih kad, kene setkan warna tema dulu..
mcm tak match plak kalo kaler kad lain, warna kawen lain..
My MIL and hubby mmg particular about this..
kad i dulu warna merah putih, tema pon merah..
as for nikah, if you tak suke putih, u bole buat offwhite, or cream, or pink and white.. pink and lavender..

Jaslin Jamaludin said...

hehe..
betul u.
mmg kene set theme dulu.
dlm kepala skng theme tu je la.
white+red or cream+red unt my side & unt his side silverish+black/grey.
tapi suke kad wane hitam.
kad kaweng lak asing.
haiyaa..
kalau tak same tabley ke?
nanti org buang jugak kad tu.
sobsob.. ;p
kalau tak keberatan mau tgk kad kawen u dulu buley?
hehe.

for nikah, i buat cream+lavender buley? seswai ke kalau org tu kulit tak bape cerah tak bape gelap?

aiyoo.
byk tanye lak kite.
tenkiu for dropping by u.
hehe.

Quiyah said...

dear,
don't be offended..
i bitau u tuh sbb pengalaman i masa prepare kawen dulu macam tuhla..
because pemilihan kad ni kene sepakat..(walopon i tak berapa nak gila kaler merah but my hubby and MIL suka..)
i tgk u bukannye gelap sgt pon, masih cerah lagila..
bole pakai lavender and white..
make up pon mesti mau cantik..
i suggest u wat trial makeup dgn those people yg u interested utk jadikan makeup artist..
pada i, sentuhan makeup tu penting..
tak kira kaler ape pon u pakai, kalo makeup die cantek.. confirm cantek punye..
nanti i bagi u link to my kad.. nak kene carik balikla.. hehe..

Jaslin Jamaludin said...

haa, it might help me.
hehe.
i nak tgk kad u dgn dress u buley?
:))
i setuju.
make up kena cantik.
at least mekap cantik walopon baju tak berapa nak cantik, tp kalau buley nk cantik suma la.
yea2..
tenkiu sume.
:))