erk! entry sambung² sebab nak qada. asek sendawa je, tak selesa sungguh perutku ini. T__T
1st Trimester
sangat mudah. saya takda alahan, alhamdulillah. tapi, suka pening², dan nak marah tak tentu pasal. entah pape. *_* saya makan semuaaa. dan trimester pertama tu rasa bagai cepat je berlalu. sungguh! masuk 3M, saya pergi scan. actually, sebulan sekali sepanjang 1st trimester tu saya pergi scan. sebabnya, risau. first time preggy, banyak benda tak tahu. kadang² macam was². baby ok ke tak kat dalam ni? terus pergi scan. nape sakit² belakang ni? terus pergi scan. kaya sangat waktu tu. HAHA.
the first time tengok baby dalam screen, MasyaAllah. Allah Maha Besar. Maha Berkuasa menciptakan segala kejadian. masa tu terharu sangat, diberikan Allah peluang merasakan nikmat mengandungkan bayi, darah daging sendiri, hasil perkahwinan dengan orang yang dicintai. memang besar sangat anugerah yang Allah bagi tu. tak semua impian kita akan ditunaikan Allah sekelip mata, tapi saya percaya, satu hari Allah pasti akan makbulkan permintaan tersebut. walaupun ada secalit dua duka, tapi Allah balas setimpal dengan bayi ini. Dia takkan biar hambaNya ini selamanya bersedih. InsyaAllah. saya percaya itu, even pada mulanya saya stress, banyak sangat dugaan buat saya yang tinggal di tempat orang ini. boleh dikira sebatang kara lah sebab family semua jauh kat utara. selain family mertua, takda tempat lain nak bergantung harap, termasuklah suami. bila bersedih, dalam kesusahan, baru sedar, Allah sahajalah tempat untuk mengadu. kalau kita yakin, dan percaya Allah itu Maha Memahami, Maha Mengetahui apa yang ada dalam hati, hati menangis atau bersedih, InsyaAllah, Allah akan bantu kita. sama ada bagi kita gembira atau bukakan jalan supaya kebahagiaan/kegembiraan tu datang. besar kan kuasa Allah? jadi sekarang tak payah takut dengan sapa², tak payah nak berharap dengan rezeki yang orang lain bagi pada kita, sebaliknya percaya, Allah lah yang Maha Berkuasa memberi dan menurunkan rezeki buat umatNya. Allah lebih faham. :)
genap 3 bulan, saya balik Penang jumpa mama. hee! masa tu raya ke-3. nikmatnya di hari raya. huhuhuhu. seronok sangat! tapi lagi seronok, InsyaAllah, next year raya pertama bakal beraya di Penang. yess! bertiga InsyaAllah. :)
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






0 bebelan:
Post a Comment