Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, November 19, 2011

Latest

salam. just wanna update. macam ada yang nak ambik tahu je bunyiknya. i don't give a shet!

happy.
I am happy for a reason! syukur alhamdulillah. Allah never failed to give me what I wanted most. really! He never. from what I have noticed, every wish that I wished so far, alhamdulillah, Allah perkenankan. might be ada yang tak tertunai, tapi, yang itu apalah sangat nak dibandingkan dengan yang lain². jadilah manusia yang bersyukur.

the gender.
the latest scan was surprisingly exciting! sebab, pucuk dicita ulam mendatang. hopefully memang benarlah apa yang di scan. sebab diriku sudah berharap terlalu tinggi untuk gender yang itu. 

the placenta.
I am quite worried as the doctor said that mine was a little bit low lying. tapi dia cakap, still can get upper than this. tapi still doctor, saya risau. this is my first baby, dan saya mahu semuanya berjalan lancar. T_T tapi according to her, my baby was constantly grow with the weeks of pregnancy and nothing have to be worried. mana tak risau. I took so much caffein, tapai, jeruk (balik penang wajib belasah jeruk) etc. pendek kata makanan tak berapa nak teratur that time. bila check up nak tengok baby, I get that gelabah ayam. grrr. tapi dah lama tak rasa gemuruh macam tu. last felt bila datang interview kat Blooming Florist ni. wuu. tapi baby, well done. sebab kuat untuk mama! :)

friends.
I have losa friends. ribu riban? it's just a number. a real friend, ciputtt sangat. tapi, as long as that friend baik dengan saya, saya baik dengan dia. kalau dia tak baik dengan saya, saya mungkin tak baik dengan dia. tapi saya tak baik kejap saja, sebab saya bukan jenis pemarah yang long-term. short-term. saya marah hari ni, esok saya cool semula. sebab saya memang species ini. happy-go-lucky. bila saya tak happy, murung, someone else will get sick of me sebab saya sangat jarang begitu. ok sekian. saya masih ingat, sekolah rendah dulu saya bergaduh dengan one boy. dalam sekolah. saya kejar dia. dia takut lalu melarikan diri masuk toilet. mentang² saya tak boleh masuk, dia masuk situ selamatkan diri. tapi malang, dia tergelincir. baju sekolah dia kotor. time rehat, mak dia datang cari aku. saya cuak. tapi nasiblah maknya faham. takkan lah saya yang innocent ni nak buat dia kan? tapi sebenarnye iya! ;p masuk sekolah menengah, pun bergaduh lagi. keje bergaduh je. tapi bukan lawan ape pun, cuma salah faham je tambah² masa tu berkawan 3-4 orang, mesti ada yang nak melaga²kan kita. tapi at the end of the year, dah last year kat sekolah tu, masing² say sorry and tetiba macam close pulak sekarang. masuk UiTM lagila. harus bergaduh ok. tapi masa tu saya jadi orang tengah. tengok je dua orang kawan baik saya ni bergaduh. gila sentap. bila kawan yang seorang ni panggil BF dia (tak macho aa bro masuk campur hal pempuan). kawan saya yang satu lagi ni (tak ber-BF) bawak saya je ke tempat kejadian. pastu si BF tumbuk meja konon macam macho. last² saya yang hati tisu ini yang menanges. T_T pastu keluar dari studio, masuk toilet. on the way nak ke toilet tu, sorang kawan menyapa, 'weh, ko buat Lin eh Sara?'. takkanla dayus sebegitu rupa si kawan baik nak pukul si kawan baik kan? caring sungguh mereka. ;p dalam toilet, Sara cakap, 'sorry Lin. aku tak tahan sangat dah. geram sangat. siap panggil BF lagi. sorry sangat².'. saya lagi touching lalu berderau lagi jatuh airmataku. sedih dan terharu. dia cakap macam tu sebab worried dan sedih bila buat saya sedih. hmm I sayang you Sara. :) actually semua kawan pun saya sayang. kalau kawan itu baik dengan saya, why should I harm her/him? dah tua² begini, saya tak mahu gaduh² lagi. hmm. my 'FS-to-MS' friend. :) yes, YOU. saya juga tak mahu ada persengketaan lagi. tapi, I just wanna clarify here, saya kecewa dan sedih dengan kamu. sebab? bila kamu hide wall kamu, saya tak tahu kamu hide dari saya or hide dari kawan lain tapi saya yang terkena tempias dan terasa. then, saya pun hide wall saya. sampai kamu tegur, saya unhidden balik. then saya tengok, kamu hide balik wall kamu. saya pelik. lalu saya pun hide semula wall saya. then, suddenly I got the gudnews, then I saw you on someone else's FB. I asked you, why you removed me? and the answer is, 'kecik hati.' sebab tahu that gudnews not from me. I was sad. that's not a really good answer. saya tak mahu panjangkan kisah ini. cuma saya nak bagitahu, kalau salah itu datang daripada saya, I would say sorry. saya mintak maaf. saya tak berdendam dengan kamu, saya tak benci kamu, dan kamu bukan lawan saya. :) so, peace. saya dah lupa semua itu. :)

husband.
this is a special thing of my own. special something. even selalu merajuk tak pasal², tarik muka tak kena tempat. dia masih sabar dengan saya. sometimes orang lain yang buat hal, dia jugak jadik mangsa. cian dier. lately rasa bahagia sangat² dan saya takde lagi marah², merajuk, emo, cranky, tantrum mengada² tak tentu pasal. tenang je rasa. sebab, dia pun sabar melayan saya. loving, tambah² tengah pregnant-kan anak dia. saya bersyukur sangat. dia adalah anugerah terindah bagi saya. niat nak berpantang kat Penang pun saya lupakan sebab saya tahu, dia tak boleh berjauhan dari saya. OT sampai jam 6 pun dah potpet² inikan pulak berjauhan 2 bulan?? tak mahu. saya pun tak sanggup. for husband. saya sayang awak sangat². I hope we can be a great parent, InsyaAllah. cuma saya nak pesan satu. tolong jangan jangan jangan manjakan baby ni nanti. nanti dia jadi degil dan manja. I jeless. hukhuk. :)

mama.
masin mulut mama.

sekian.

nak balik dah. hubby dah macam nak mengamuk aje balik tak on time. lagipun saya baru setel buat keje. huu. means, saya buat keje, lapang baru saya blogging. fair aite? bukan makan gaji buta ok. wakakkaka. ;p

2 bebelan:

AdaNaz87 said...

uuuuwwwaaa, nak nangis boleh? i'm sorry dear, if i'm wrong? can we be friends back? ));

Jaslin Jamaludin said...

i'm sorry too. :) i might be wrong to you too. :)