Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, August 7, 2011

Buku Pink

PRIMIGRAVIDA.

wah, perkataan dia atas sangat menguji vocab aku. saat buat Buku Pink Khamis lepas, aku pergi sorang dan tak masuk opis dengan alasan yang aku reka-reka. gila kejam aku rasakan. hmm. tapi serius. nak buat Buku Pink bukanlah perkara mudah, kena berkorban masa dan duit gaji bulanan. aku bajet akan spend time about 2-3 hours je. rupa-rupanya almost 5 hours gila kematu bontot aku. huhhh. ingatkan 1st timer je kena buat urine & blood test, rupanya 2nd timer, 3rd timer dan seterusnya pun kena bagi mereka benda-benda alah tu. macam-macam perkara kelakar ok yang berlaku kat situ especially time nurse mintak kat someone tu urine. dia suppose letak botol urine tu by herself dekat dalam lab tau. tapi tadaaa! dia letak betul-betul depan staff lab tu. aku gelak je la. posa-posa camni terpaksa lak staff lab tu bau benda yang bukan-bukan depan hidung. HAHA.

(sape yang panggil buku merah tu?? dia bukan merah la, pink!!)

plan nak pergi keje lepas setel urusan. tapi aku dah lemau semacam. terus balik rumah dan tido. hmm.

dah puas tido, solat. then terus memasak tung tang tung tang entah apa yang diketuk tak tahu la. tetiba husband balik. terus dia masuk bilik belek Buku Pink aku. senyap-senyap pulak tu.

pastu dah selesai maska aku masukla bilik. dia pun tanye dengan muka serius. PRIMIGRAVIDA tu ape, wak?? (saya-awak tu panggilan seharian kami ok. sangat tak mesra alam. HAHA.)

aku pun buat muka selamba dan jawab 'tak tahu.' si husband tak percaya yang aku sumpah tak tahu menatang apekah itu. dia ingat aku tipu sebab selama ni bab-bab serius memang aku rahsiakan dari dia. ters dia landing kat bahu katil dan mencari doc google dia. nah ambik kau. maksud dia woman with first pregnancy. HAHAHAH. kan betul aku tak tahu. bukan serius pun penyakit PRIMIGRAVIDA tu sayang. lalala. terus urut dada sambil mata kat atas tanda lega. risau betul dia. wuu.

syukur sangat. semua ok. semua kerisauan aku dah kurang sikit. dia akan kurang semua bila dah scan nanti. InsyaAllah. sekarang ni tengah tungu berita gembira dari sorang kawan pulak. mudah-mudahan this time rezeki dia pulak. hmm. :)

heaven sangat. everything changed. aritu tanye husband. 'hujung tahun kita pergi shopping eh?'. dia jawab. 'baik sayang.' dia main jawab je aku pun curious, dia tahu ke ape aku nak shopping ni?? 'shopping barang baby, yang.' HAHAH. tahu pun. bukan barang baby je tau nanti, mak baby pun nak shopping gaks. ngeeee.


sekian.

p/s : personally, aku tak mahu baby ni cepat-cepat keluar. sebab these moments rasa macam best sangat. buat aku tambah bersyukur. and I might be missing, the times yang aku lalui sekarang. hmmm. (:

0 bebelan: