Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 16, 2011

Sakit Hati

HAHAHA.

eh, assalamualaikum.

selalu lupa lah nak bagi salam. haish!

tadi pagi. aku telah pergi ke Kurnia Insurance. dengan takut dan nervous tak hingat. memang aku rasa nak pitam pun dah kann. 1st time nih, pergi interview without pom-pom girl (mama). biasa memang mama temankan. mama memang the best supporter lah! sayang mama. teringat dulu-dulu. ada interview di Alor Setar. padahal aku tak beriya sangat pun nak kerja kat situ. jauh ok. tapi mama tanpa bersungut pergi bawak anak dia ni pergi interview. bagi sokongan moral. memang terharu sangat. tapi mesti korang kate mengada, dah besar-besar pun nak berteman. ahh, suke hati akulah. sebok jew! HAHA.

memang takda selera lah nak makan. sungguh. sejak balik dari Penang ni. asyik rindukan mama je. dah tu gelabah ayam dengan interview pagi tadi. memang takda selera dengan makanan dah. T_T

the interview went well. but! on the way nak balik tu telah mengundang airmata bagi aku. sedih. HAHA.

aku tersesat ok. sebab 2 hari lepas, malam, hubby tunjukkan jalan pergi dan balik dari rumah nak ke Kurnia Insurance tu. tapi malangnye pagi ni ada polis lak yang menjaga kat situ. dia suruh aku masuk highway dan lepas tu kau pandai-pandailah balik. this is my second time being sesat ok. the 1st time masa nak balik dari kerja on my 1st day working in Subang. aku ni dahla buta jalan kan, payah lak nak ingat jalan sebab ini bukan tempat aku. T_T but then telah meredah sampai kat jalan mana aku pun tak tahu. last-last macam surrender, dan telah menelepon si hubby, dengan harapan dia boleh bagi consolation ke apa la kan. tapi dia hanya boleh kata "tanye orang, kang duk sesat gitu je la. tanye orang k.". si anak manja ni dengar si hubby cakap begitu terus rasa sangat loser, dan sedih. menitis-nitis airmata macam kena marah, padahal si hubby bagi nasihat dah betul dah tu. HAHA. aku tetap bergedil eh berdegil, tak tanye orang. sebab aku tak percaya sangat orang-orang sini ceh ceh. tak, memang tak tanya sebab aku tengah ride the motor so macam menggelabah ayam sikit nak tahan-tahan orang suh benti sebab aku nak tanya jalan. so, aku redah je sampai la terjumpa jalan besar. takda choice, kena ikut jalan jauh jugak. syukurlah telah berjumpa jalan keluar. haish, harap ini adalah yang kedua dan yang terakhir. letih weh. nasib jumpa jalan besar balik, kalau tak jumpe cemana? dahlah mengantuk. semalam tido tak lena. dengan hubby yang kejap-kejap bangun minum air. kasihan hubby. dia demam, semalam. today dia cakap cuma selsema sikit je. adoyaii. semalam sebab nervous yang entah ape-ape, terus tido awal, takda pun nak manje-manje dulu sebelum tido kan. HAHA. kasihan. janji, selepas ini tak buat lagi. betul!

pasal interview tu, within one week dia akan call back kalau dapat job tu. tapi aku malas la plak nak berharap. kalau dapat syukur alhamdulillah sebab kat Kurnia Insurance tu setiap kali lunch, dapat makan free. wah wah. sukaa!! kalau tak dapat pun takpa sebab kat rumah pun aku bukannya makan sangat pun kann. eh hadei. sumpah mengantuk. nak pergi tido sekejap lah. petang karang nak memasak pulak. T_T

haa, apesal viewers conuter aku tu countdowm balik dari bawah haa? takda lagi viewers aku yang beribu tu. ceh ceh. ):

sekian.

p/s : mata letih. sebab menangis tadi. uhuh!

4 bebelan:

yuyu jannah said...

hehe..kalau sis pun mst sama..mst berterabur la air mata kalau kena mcm leen tu.dh la gabra, hubby pulak ckp gitu..sensitip x tentu pasal..padahal bukan kena marah pun.masih x boleh beza nasihat dan amarah kan..hehe

leen, jum vote sis kat fb..tgk kat blog sis..tlg like eh

Jaslin Jamaludin said...

itulah.. dah dua kali, sesat kat jalan yang sama.. sedih betul.. bila pikir-pikir balik, takkan lah hubby nak balik rumah semata-mata nak tunjuk jalan pulang kat bini dia kan.. HAHA.. kesian.. time gelabah panic, boleh bawak sedih tak pasal-pasal.. malu je tadi, dilihat apek-apek pembawa lori.. T_T

Jaslin Jamaludin said...
This comment has been removed by the author.
Jaslin Jamaludin said...

itulah.. dah dua kali, sesat kat jalan yang sama.. sedih betul.. bila pikir-pikir balik, takkan lah hubby nak balik rumah semata-mata nak tunjuk jalan pulang kat bini dia kan.. HAHA.. kesian.. time gelabah panic, boleh bawak sedih tak pasal-pasal.. malu je tadi, dilihat apek-apek pembawa lori.. T_T