Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 8, 2011

Thank You Allah

Best! Maher Zain punye album.
mesti sume kenal dah kan sapa dia?
dia sangat talented lah. tambah talented bila dia nyanyi InshaAllah in Malay verse. walluh!

lagu ni bersentimental velu.
sebab dulu sebelum kawen, aku di Penang mmg selalu layan lagu ni satu family.
kira ni lagu tradisi keluarga lah.

pegi mana pun dalam kereta mesti wajib pasang Maher Zain punye CD.
takde yg ori, yg dubbing pun jadiklah.
siap hapal lagi satu family.
lagu tribute to Nyanyaw pun dalam album dia jugak.
sedih.
dengar lagu tu je mesti teringat dia.
pagi td terngiang² bunyi ngiauan dia tetiap pagi mintak makanan.
comelnye.
bangun pagi dah nampak muka dia.
tengok kucen belakang rumah yg macam dia pun dah nak sebak.
kalau duk sorang lagi lah sedih.
sebab kadang² bila sedih, cakap dengan Nyanyaw, dia macam paham.
siap makin lentok kat dada kita.
adei, kak Intan rendu Nyanyaw lah.
)8

balik PJ pas kawen, pun sedih.
rindu nak dengar lagu Maher Zain dengan family lagi.
sebab on the way nak hantar aku dengan hubby, parents pasang CD dia.

sehari bleh tahan lagi.
masuk hari kedua dah tabley tahan dah.
hubby ajak keluar.
pegi PKNS, jumpa je CD dia terus beli.
tak kira mahal murah dah.
janji dapat.



Track Listing :
1. Always Be There
2. Ya Nabi Salam Alayka
3. Insha Allah
4. Palestine Will Be Free
5. Thank You Allah
6. Allahi Allah Kiya Karo feat. Irfan Makki
7. The Chosen One
8. Baraka Allahu Lakuma
9. For the Rest of My Life
10. Hold My Hand
11. Awaken
12. Subhana Allah feat. Mesut Kurtis
13. Open Your Eyes


seriously, lagu² dia berguna.
berfaedah.
anak² nak dengar 24 jam sehari pun takpa.
easy language, mudah nak faham, mudah nak hapal, mudah nak melalak.

and for that.

i wanna thanks Allah, for giving him, as a part of me.
aku bersyukur atas nikmat sedih yang Kau berikan.
atas nikmat rasa kasih dan sayang serta rindu yang melimpah ruah untuk dia, untuk mama, ayah, Juju, dan kucen² ku juga. atas nikmat cinta yang tak pernah padam untuk mereka. atas nikmat hampa, dan kecewa, kerana langit tak selalunya cerah, hidup takkan selalunya indah. atas nikmat bahagia yang Kau berikan. ku pohon Kau panjangkanlah kebahagiaan kami. semoga dengan segala nikmat yang Kau berikan pada aku, aku takkan lupa padaMu. pada kurniaanMu. pada takdirMu. semoga aku redha dan tabah dengan segala ketentuanMu. dan ku pohon, Kau berikanlah aku kekuatan meneruskan kehidupan, sebagai seorang isteri, seorang anak, seorang kakak, seorang menantu, dan jika dimurahkan rezeki sebagai seorang ibu satu hari nanti. kerana aku insan yang lemah. aku bukan selalunya kuat, dan bukan selalunya sabar. semoga segala amalan, perbuatan dan pekerjaan yang aku lakukan, aku berpaksi pada landasan yang betul. aminnn, Ya Robbal Aa'laminn.

Alhamdulillah.


tetiba ter-touching okkei.
sebab sejak kebelakangan ni asek rindu kat mama, ayah dengan Juju saja.
pastu terkenang² kucen kesayangan yang dah pergi meninggalkan aku, sebelum aku sempat kawen aritu. )8

loveYOU


0 bebelan: