terima kasih mak. sebab jaga alin mcm jaga anak sendiri. sayang alin mcm anak mak sendiri. mak buat alin rasa alin tak kurang apa² tinggal kat sini, even sometimes tengok mak je teringat kat mama di Penang. sedih. tapi takpa, alin ada dua mak. alin ada mak untuk tengok²kan alin kat sini. syukur alhamdulillah.
seronok. bila balik kampung, wan, mak ngah pun layan alin dengan baik. kak ana, abg boboy pun layan alin dgn baik. sebelum ni alin takut sangat tak dapat sesuaikan diri dengan family baru. alin kan sombong. macam sombong, tapi tak. alin peramah taw mak. alin kelakar (kot). tapi yg pasti alin manja. kan? tapi alin geram la dengan pasli tu mak. dia tak takut dgn alin. alin stress, (kadang-kadang). alin nak marah, takut mak lak marah alin, sbb mak pun tak marah dia. ni kan pulak alin yg entah sapa² ni. jadi tanggungjawab mengajar mengaji tu alin serahkan bulat² pada abg farid ok. sbb nampak gayanya si pasli tu takut plak dgn abg dia. kalau dengan alin, dia melawan. alin pun rasa nak melawan dia. tapi dia kecik lagi, takpa. tunggu dia besar sikit.
alhamdulillah.
so far abang jaga alin dengan baik. cuma kadang² dia degil. alin pulak nampak mcm org tua. mak tegur la dia sat. cakap alin dia takmau dengar. huh! mak, alin mintak maaf la sbb kadang² alin tak paham dialek mak. amik masa nak translate ke bahasa melayu. tapi setakat ni okay. alin paham. 8) cuma, alin stress sikit la. alin tak pandai masak. alin takut api panas. panas takpe, ni dia siap meletup lagi. alin pun tak tau kenapa. mungkin pengalaman masuk bengkel time belajar dulu kot, wat alin trauma. alin penah tengok kayu melayang kena orang. alin penah tengok mata grand terkeluar dari paksinya dan berputar melintasi lengan seorang cosmate. ngeriii. benda² yg menterkejutkan mcm tu buat alin takut, dan fobia. jadi alin mintak maaf taw, sbb bahagian menggoreng ayam, ikan, udang dan sotong semua alin serah bulat² dekat mak. tapi nak masak benda lain, no hal mak. serahkan saja pada yg pakar (alin lah). mak, sorry. kadang² terguna barang dapur mak. pastu wat mak tercari-cari kat mana barang tu. lepas ni alin bagitau/tanye mak dulu sebelum memasak ok.
mak, abang kan. dia suka tido berdengkur. kadang² menterkejutkan alin. tapi sejak dua menjak ni. alin pulak yg berdengkur. abang kan jahat taw mak. dia rakam bidio. time gelak² gurau² dengan dia. dia spoil kan saat indah itu. dia cakap ada surprise. pastu dia play kan movie (dlm phone). dia gelak². dia rakam alin tido berdengkur mak!! alin marah, bercampur malu. tapi takpa, asalkan dia terhibur, alin rela jadi badutnya. alin rasa mungkin sbb alin letih kot mak. sebab tu la berdengkur. alah, biasala tu fitrah manusia. kan?
mak, takpa ka alin duk umah tak keje ni mak? mak ok ka? takpa ka hari² tengok muka alin ni? pernah tak terbit rasa bosan pada pandangan mata mak? alin ni bukan ringan tulang sangat mak. kat rumah alin biasa wat keje time orang takde kat umah. time mood tengah ok. kalau tiba² di minta wat itu ini, mungkin alin akan wat separuh hati saja. maaf. tapi tak penah lagi kan mak suruh wat itu ini. alin buat semua sebelum mak suruh lagi, kan kan? kena bagi alin kredit di situ.
mak. alin baru terperasan. sejak ada internet ni alin asek busy dalam bilik je ngadap FB. sorry mak, alin kenot hep it. FB is fucking addicted. ops! alin termencarut pulak. sorry². itu saja la kot luahan hati alin. tapi kan. alin konpius. waktu memasak mak berubah-ubah. jadi alin tabley nak aim, exact time bila mak nak mulakan operasi memasak. alin takut. kadang-kadang mak garang. alin takut kalau mak tiba-tiba tinggikan suara bila alin tanya "mak nak masak sekarang ka?". tapi mak comel. alin suka time mak salah sebut nama buah pala. mak sebut buah kepala. tapi boleh la, kan same je.
ops! dah kul 5.00. takut. nanti tiba-tiba mak panggil alin. pastu tanya "alin aa, kau dah semayang belum?".
ouh, takmaw². takmaw perkara tersebut berulang lagi. baiklah mak, alin semayang sekarang.
bukan sebab takut mak marah tau, tapi kerana Allah Ta'ala. (8
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






9 bebelan:
comel nye abe payet rakam lin berdengkur.noty betul..hehe.
hubby sis pun tdo berdengkur 2 3 hari baru.sbb letih sgt kot.bila sis ckp dgn dia esoknye..dia x ngaku.pastu hari lain, selamber je dia cakap,
"mlm td ayg tdo berdengkur, keh keh keh"
padahal sis tau, dia reka cerita sbb xnk kalah
haha, sis. tu la. leen tak penah berdengkur sebelum ni. bila dia rakam baru leen tau. huduh bunyi nye.
huu. tapi mungkin sis pun berdengkor. lalalala.
haha.. klakar la hg nie leen oiii...
bab bdengkur tue kn.. bila dh tjaga tue cuba usap2 skit pipi dia ye.. insyaallaah diam la nnt..
tp klu x hilg jugak, cuba check bntal.. klu kepala tdongak sgt btul2kn sikit ek.. tue pun punca gak tue..
haha, ntah la..tp suami sis mmg jenis suka bls dendam.xmo kalah...nnt sis nk rakam time dia berdengkur.tp dia pun bukan jenis berdengkur.cuma 2 3 hari , baru ni .tu pun sbb dia keje all out.siang malam...sis x boleh tdo.picit hidung dia.senyap jap, pastu bunyi balik.picit balik...hahaha
izzah - kalau agak² aku dah terkejut sangat, aku usap lengan dia, dia diam sat, pastu bunyi balik. jadi keje lak aku nak kena alert dgn bunyi dia kan. biaq je la last². tp aku plak yg kene rakam. kul 1o dah flat. kul 12-1 dia mulakan operasi merakam. macam budak² ja. huhu.
sis - jangnlah picit hidung.. huhu.. mama lee cakap.. masa tido kita di awang²an.. takut kalau tiba² wat dia terkejut or sukar bernafas, kang nyawa/roh tak sempat masuk balik dalam badan. bahaye tu aaaa.. lalala..
eh izzah.. hubby hang berdengkur gak ehhh? lalalala..
kalau nak elak dengkur bantal kena tinggi or rendah weh?
bukan jenis bdengkur.. tue keje all out la jd gitu.. bntal kt bhgian ats kepala kne lg tggi.. klu kt leher tggi nnt lg kuat bunyi nya..
erk.. bantal rendah.. sbb tu la tuh.. pehni sorang tido dua bantal.. sbb aku pun makin menjadi² lak berdengkur.. huhu.. weh izzah, mane daa.. takde pape pun lagi belog hang.. hish..
Post a Comment