Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, August 7, 2010

Tahukah?

tak tahu bukan? tadi petang telah berjumpa wedding planner.. dan telah mentry satu-persatu baju (baju nikah dan sanding) secara bertubi-tubi dan penuh konsentrasi, sbb.. takut baju terkoyak dek lelemak ku yg tak tahu tebal mana.. haha.. berpeluh-peluh aku memakse baju tu masuk, tp bukanlah sebab aku gemuk, tp baju tu yang kecik (masih tidak dapat menerima hakikat).. healed (buat sementara waktu), lega.. sebab mostly yg terkusut dalam kepala dah hilang setelah berjumpa beliau.. iaitu wedding planner aku, appit name dia.. best gile sembang dgn dia.. aku tanye sepatah je, beribu-ribu patah dia reply.. penuh informasi lagi tuh! setel la sikit kebanyakan benda.. lepas ni hanye perlu membayar another half of payment saje.. bile total2 mcm tak percaya aku telah menghabiskan agak byk duit unt wedding planner saja, tp as long as dia bley serve terbaek, i don't care! hahahaha.. kejadian palik bermula bilaa..

"eh u leen, u nampak chubby sikit la.. aritu slim lagiii.. ni akibat duk bandar la nii.."
amboihh kau appit, tak sayang mulut ye?? yela2.. aku mmg chubby pun.. tambah chubby bile 2-3 minggu ni aku bukan main rancak emmbedal nasik lemak aunty apetah name dia.. tetiap petang kalut balik awal2 sebab nak membeli belah nasik dia je.. pehtu bedal lak roti berfiber tinggi dengan kaya pandan, dgn segelas nescafe.. pehtu.. zzzz..
dasatt.. camne lah tak membelon badan aku.. tapi.. cik abe suke dengan dottie.. (tetiba) hahahaha..

dah try2 tu appit pun memujuk aku..

"sokay leen.. dah nak pose, u diet habis2an pasni ok.. sempat lagi.."

(setelah dia cederakan perasaan aku)

takpe.. pasni aku makan mcm yg dia suruh..
dia suh aku balun fresh oren pagi2.. (berkemungkinan akan menyebabkan over-perlawasan)..
pastu tgh hari makan nasik (dah tentu2 aku tak mkn, sbb puasa.. kalau tak puasa pun aku mmg tak lunch sbb lunch hour FB akan mendapat full-attention).. pastu malam dia suh aku sental buah.. (lagi-lagi perlawasan)

harap2 berkesan lah sempena dgn bulan puasa nih.. aku pun dah tanak mengumpun banyak2 lemak dan karbohidrat dlm badan.. sbb pas kawen dah tentu akan bertambah lemaknye.. iskk, nau'zubillah..

hahahahah..
eh, gumbira aku mendengar berita ade blogger dan kwn2 yg dah preggy.. sonoknye la.. murah rezi korang ye.. alhamdulillah.. bilekah turn aku pula? aku sudah lame kempunan.. kecik2 dulu asek menjaga dan mengasuh anak org je, aku nak mengasuh anak aku sendiri pulak.. T__T (terlalu taksub sampai tak sedar diri belum berkawen)

haish.. takpe, kami akan berusaha!! (apekah??)

huhh.. sedih.. esok pasti sedih.. sbb petang dah nak balik selangor dah.. tak puasnye laa.. T__T
pastu.. this year adelah year yg terpaling tough dalam hidup..
sebab..
1. tak penah2 sampai 2 bulan tak berjumpa keluarga.
2. berpuasa jarak jauh.
3. tinggal ibarat sebatang kera (kera??) kat umah sewa yg tak tentu hala makanannya masa berbuka nanti.
Ya Allah, pasti sgt tough. dan setiap kali mengadap sebutir nasik (kalau jumpa nasik) pasti menitis airmata.. ibarat calculation algebra : sebutir nasik bersamaan dengan setitis airmata.. (ape ni?? ape?!)
haish..

sabar diriku sabar.. semua ini pasti ade hikmahNya..
bukan hape.. jeles dgn laleng, dia ada family bersama dia.. aku? aku ada dia saja.. entah! mcm kosong je even ada dia.. maybe sbb dia tabley jage lebih2 kot.. blablabla.. semoga aku dapat bertahan untuk 3 bulan ini.. pasni hiphip hooray lah! bley berkepit dgn dia je, sampai dia terbosan-bosan.. lantak dia.. ;p
tapi sedih tetap sedih (enggan melepaskan perasaan sedih itu pergi dan akan terbawa2 sampai ke rumah sewa pastu akan melalak sorang2 dlm bilik sampai jiran bilik sebelah dengar takut lak nak menegur kenapa aku melalak; melalak = menangis, bukan menyanyi..) aritu aku nanges sbb jatuh motor, pun dia takut nak tegur nape aku nanges.. mak aku pun takut dengar aku nanges.. kenapa? dulu kecik2 ayah cite, aku nanges sampai satu taman tu risau dan sgt curious.. dan bertanye.. "kenapa din intan menanges, kau buat apa kat diaaa???) dan dgn selamba ayah menjawab.. "sbb dia ni payah sgt nak menanges, saje nk test dia bley menanges ke tak.." huh? ade jugak mcm tu yeh? aku tak menanges pun besar rahmat la aku tak buat bising kat taman tu.. hahahah.. eh! ter cerita pasal childhood story lak.. haha..
ok,ok.. tunang dah suh tido.. aku rase berdosa pulak memblog kat sini sedang td dah terbagi salam dan gudnite saying kat dia semacam dah nak tido sgt.. jadi adalah lebih afdhal aku pegi tido dari aku membukak pekung di dada kat sini.. bukan bukak dada ok? AHAHHAHA.. hep! biasa dia neh, mengarut je lebih! huh.. tapi seriyes.. sok pasti sedih bagiku.. dahla malam raye baru bley balik sini.. sobsob.. abe, i really need u by my side.. dont want to cry2 alone anymore, i want to cry with u by my side and NEED to force u hear me cry, like stupid sound from some .. shit?? hahahah.. tidak!! selalu nageh sorang2 je, nak jugak tunjuk muke huduh menanges depan dia dan mintak simpati, kurang2 dapat kfc free atau free movie ticket.. dan lagik best kalau midnight.. heh? tingginye cita2..

ok, tata..

0 bebelan: