dalam proses mensurvey.
i survey everything.
from the A to Z.
bukan aku search huruf A sampai Z cam budak² tu.
aku cari bahan from the beginning till the last thing that u couldn't even imagine.
aku TAKMAU jadi bridezilla.
aku nak jadi yg sedang² saja.
entah ape² lah bukan.
bajet godzilla saja.
haha.
tidak mengapalah.
itu kesukaan kehatian kedorangan.
haa.
ni baru survey.
aku dah letih kepala hotak dah nih.
tapi sudah terimagine ape yg aku nak for my doorgifts, pomander ball (bajet princess), dan baju juga.
untuk nikah juga sudah memplan.
actually baru saja plan. (muahahahah)
but, the most important thing is, theme lah.
nak decide baju pun tabley lagik sbb belum decide theme.
bab theme ni sgt malas lah nak pikir.
bukan hapa.
kalau tanya si dia, dia 'ikut saja'.
tabley begitu!
mesti paksa dia decide juga.
tapi nanti lah.
aku pun tak suke dipakse, takkan nak paksa dia pulak.
ngeng kau leen!
tataw la.
for nikah.
hati telah terjatuh.
mahu warna putih saja.
tp nanti nmpk dull.
cukupla aku saja sudah nmpk dull, ni baju aku pun nak dull juga kah?
kasihan pasangan aku nanti.
dapat bakal bini yg sgt dull.
jadi telah memilih white + lite pink purplish lace with white satin untuk majlis nikah.
itu untuk aku.
untuk darling tercinta.
putih mmg sgt masukla dgn dier.
dier pun putih jugak.
ouh, mcm baby, haha.
darling pakai putih dgn samping yg ade colour that suits my lace ok.
darling pasti nmpk gorgeous.
aww!
tidak². bukan gorgoeus but marvelous.
love you! danggg!
ni aku plan sendiri saja.
sbb mmg patut pun bukan?
aku yg mau nikah, bukan org lain.
dan ini skali saja seumur hidup dan buat sekali dalam hidup bagila aku chance nak plan something untuk aku.
for reception pula.
so far for my side dah ade 2 kaler yg bermain di kepala.
tak mengapa.
baru dua, belum 3 4 dan 5.
nanti dah bersepah idea theme baru gelabah.
time gelabah tu baru lah best.
mungkin time tu baru aku bernapsu nak jadik bridezilla.
haha.
insyaAllah, bulan 3 nanti akan ke kursus bersama tunangan.
insyaAllah ye, blogger².
belum begitu yakin dapat pergi bulan 3 ini.
sbb, terasa mcm begitu banyak komitmen yg aku kene cope with but diri sendiri talak pasti apekah komitmen itu?? dangg!
oke, tunggu aku ke kursus dahulu, decide date then baru plan bajunya.
selepas tamat kursus dan berjaya menggenggam sijilnya yg sudah pasti kesahihannya, pasti mood membridalnya jauh lebih ghairah dr skng.
wakakak.
daring².
tidakla sampai ghairah.
tapi lebih berpassion lah nak membridal.
ngee.
eish, aku jeles tahu.
tgk org membridal, sedangkan aku hanya buley berangan saja wat masa ini.
kesian.
tapi nanti kan.
aku sudah mula membuat perancangan awal, atau inferens.
bagaimana aku inginkan majlis tu berlangsung nanti.
haih, ni dah ade semacam berbaur bridezilla.
tidak! aku tak suka.
ok, menten.
aku nak yg sederhana saja.
CUKUP untuk mengumpulkan kuarga aku dan juga kuarga nya dalam majlis itu.
tak lupa, kawan² yg aku sayang.
yg sederhana, tapi meriah.
dan dalam majlis tu, bukan aku dan en. farid sahaja yg bahagia, tp aku mahu org lain juga turut berbahagia dgn kami.
then, aku dah plan.
aku takmau kek bertingkat² yg macam semak tu.
aku nak pulut kuning dengan kari daging saja.
yg teringin, jamah² sudah la pulut tu.
bakinya biar aku saja yg habiskan.
sbb aku mmg gilakan pulut kuning.
heh.
bab doorgift pula.
aku taknak guna kain net lah kalau buley.
sgt mencemarkan alam semesta.
dan kalau buley aku taknak lah bg telur mcm yg biasa org buat tu.
bukanlah nak bajet bridezilla, tp aku tak suke nanti karpet umah aku bersepah dgn kesan kuning telur yg biasa kanak² kecil sgt gemar lakukan.
telur putehnya mereka makan, tapi telur kuning ditepeknya ke karpet.
sgt teruk la kamu ni kanak².
haha.
sgt tak best bile pergi kenduri.
then diberinya doorgift yg ada sweets dlm tu.
mcm hapa saja.
sweet takpa lagi, ni dgn snack yg mmg takda org tua yg sudi makan pun dia bagi juga.
itu kalau yg dapat adalah kakak² atau makcik², kalau pakcik² yg dapat snack itu lagilah.
yes, dorang takmau bias bukan.
aku pun taknak bias la.
semua dpt benda yg sama dan ape yg seswai untuk semua warga, tak kira kanak², makcik², pakcik² dan kakak² akan ku pikirkan nanti.
kesian tahu bila pakcik² dapat sweets.
hahahahah.
beg or bekas doorgift.
aku dah mule merancang keluarga.
aku nak gune dua warna saja untuk majlis aku.
begitu juga doorgift case.
satu warna saja.
then aku ikat la ribbon, dgn warne yg seswai n match my theme atas tu.
arghh, biar aku sorang saja yg imagine kan mcm mana aku nak ikat sume benda alah tu.
korang baca saja oke.
then aku nak kepilkan skali thank you tag kat doorgift tu.
alah, biar simple tapi menaingful & berbaloi untuk semua pihak.
tu sudah cukup.
hantaran.
for hantaran.
aku nak gune 2 colours.
white for sure with another colour.
yg purplish or goldish.
arghh, tak dpt imagine.
kenapa tataw.
nanti la decide lain.
oke, pelamin.
aku nak guna 2 warna untuk pelamin.
salah satu warna tu mestila match with my dress.
(laleng, i can't imagine how handsome u nanti atas pelamin.
erghh, rindu kamu!)
and my dress, satu warne suda lah.
skng dlm kepala hotak ade dua otak, sgt tipu lah ade dua otak. ade dua cadangan warna.
either cream sahaja (or plus beads form purple, dark brown, or gold colour) or baju macam yg elyana pakai for her engagement day tu.
aku sgt sukalah.
aku nak pakai merah, tp aku sgt tak seswai dgn merah.
so combine with gold like elyana's dress tu mmg aku suka sgt.
cantik.
untuk pihak lelaki pulak.
dorang dr sebelum bertunang lagi sudah beriya² mahukan silver colour.
sgt tak seswai dgn aku yg hitam manis ni.
or mungkin tak manis.
kalau silver yg shining mcm rajnikant punya colour tu mmg aku tak setuju lah.
tp katenye silver ni lite, dan semacam kelabu.
ok².
i setuju syg.
i suke.
tambah² bile mama kate lite silver tu sgt match dgn lite pink lipstick.
oh tuhan.
sgt cantik (dlm imaginasi aku mmg cantikla bile aku bayangkan minah saleh yg pakai silver with lite pink lipstick. cuba bayangkan kau leen yg pakai. oh my! gelaps sgt! haha.)
aku surrender.
aku mahu dan sgt² mahu pakai lite silver.
tibe² rase mcm masuk jugakla dgn muka aku.
haha.
kesian.
aku puji sendiri.
maaf.
bukan hapa.
takda lagi yg nak puji aku seswai dgn silver colour, isk.
wakakaka.
leen, jgn jadi godzilla oke.
baju for family and bridesmaid pulak.kalau aku pakai cream color, then family tak payah la sedondon dgn aku.
nanti org jenuh nak cari mane pi la pengantin ni kan.
and pelamin tak payah la exactly sama dgn baju kami.
sikit² sudah la.
kami yg mahu kawen, bukan pelamin tersebut.
location.
haa, bab ni masih dlm perancangan.
aku nak buat di rumah, tapi rumah aku sgt kecil dan tidak muat untuk mensumbat ratusan puluhan org dalam umah aku ni. bajet godzilla pula nak sampai ratusan, haha.
jadiknya kayak gini.
mama aku mencadangkan kami mensewa dewan skolah depan ini saja.
kalau bukan di dewan skolah, ada lagi beberapa cadangan dewan lain lagik.
ada satu tempat namanya safira club.
aku sudah terjatuh hati dgn tempat itu.
kalau buley mmg aku nak kat situ la.
hmm.
kalau tak dapat jugak, aku nak sewa dewan besar sg dua.
dewan besar tu, mmg muat la nak sumbat jumlah yg besar.
aku suda memplan.
aku takmau jemput ramai².
kata org jemput jgn jemput untuk mereka dtg dan makan di majlis anda saja, tp jemput untuk org yg akan mendoakan kebahagian anda dan pasangan.
bunyik mcm kena jemput ramai² supaya dpt banyak doa dari dorang.
tapi tak buley pula begitu.
sbb bajet ku hanya untu kuarga dan rakanv terdekat saja.
mmg nak berjimat yg bertempat la aku ni.
dalam 1000 banyak tak?
aku nak berjimat ni.
1000 jimat tak?
aku tiada jawapan.
danggg lagi!
nanti la.
jumlahnya nanti kita decide lagi.
sbb kena tgk tempat dulu.
yang pasti dan sgt pasti.
di mana saja majlis diadakan, aku nak lighting yg cantek, photographer yg bertauliah.
bukan tahu snap saja.
buley kasi valueable punya tangkapan.
supaya kami tgk sampai tua pun tiada jemu.
aku sgt takut
bagaimana nak menghire photographer.
aku nak someone yg aku tahu kerjanya bagaimana.
hasilnya bagaimana.
setimpalkah dgn bayarannya?
ade jugak yg harge nye bukan main mahal, tp hasilnye mcm kita sendiri snap pun boleh la.
tak best la begitu.
erm, tu la tgh survey² lagik photographer neh.
kalau buley nak cari member skolah/UiTM dulu je.
sbb tahu hasil mereka bukan.
we'll talk about that later.
tp bukan senang aku nak mempuji hasil 'snap'an org.
hanya yg betul² hebat saja aku puji.
hanya mereka yg ada hasil terbaek sampai aku terbeliak bijik mata, dan berlaku penglelehan ayaq lioq saja yang aku puji.
jangan berkecil hati ok.
tingkatkan hasil anda.
heh.
at the moment.
napsu nak kawen semakin membuak².
haiya, gilak dahsyat.
tgk org lain membridal lagik la.
masyaAllah, membuak gila.
takpe, nanti my turn i'll do on my own way, of my best.
yeahh!
oke.
sambung balik.
lupa pulak bab kasut.
i mean heels.
takmau la pakai kasut pallas pulak atas pelamin bukan.
pastu sang pengantin laki tak payah sumbat keris ke hapa kat samping.
sumbat saja racket.
ayuh, bersukan! gile imagine.
haip.
bact to the topic!
heels.
lebih kurang awal tahun lepas la.
aku pegi ke Top Heels, tak sure pula bagaimana mau spell topheels tu.
aku telah menlihat, masyaAllah.
bersepahnye la heels putih.
aku jatuh cinta.
nasib baik aku tak melting saja di situ.
mmg sgt bersepah la heels.
sumenye putih bersih.
sukenye tgk.
dan sebenarnya ku mengharapkan bukan suke tgk saja, aku mahu beli semua!
tapi mcm tamak pula.
jadik aku cepat² keluar tanpa berfikir apa aku nak pakai mase kawen sbb masa tu aku takda napsu nak kawen pun.
boifren pun tataw sapa (yg betul² pasti) sbb mcm byk saja boifren.
haha. (tipu)
nanti aku bercadang mahu ke sana lagi dan mensnap la beberapa gambar mcm photographer berhemat, untuk dilihat dan diratapi ditatapi ape jenis yg aku nak pakai.
tapi yg pasti opkos la yg bertutup kat depan.
mcm huduh saja kasut pengantin pempuan tiba² berlobang di hujung.
sumpah tak cantik u.
i even heard/watched/focused on one tv program stated that the best wedding shoes are the one yg bertutup.
dan seharusnya yg berlobang itu harus ditutup.
ok, tak payah nak jelaskan lebih².
paham sendiri ok.
huh, nampak gaya mcm mmg banyak aku dah taip ni.
how sweet leen.
kuat betul imaginasi kau.
tak sesia jadik budak AD bukan?
kuat betul kepala kau bekerja.
excellent!
ini baru sikit.
dan dasar budak AD, telah dididik mencipta lebih dari apa yg ada hari ini.
mmg dlm kepala ni masih byk nak ditaip.
byk gilak la idea aku skng ni.
tapi kalau aku tayang skng bukanlah surprise lagik nanti, walaupun aku tahu.
takda yg penah kesah dgn blog aku ni pun.
haha.
ade sape kesah?
aku takda kesah juga.
bluweirk!
sekarang pergi mandi!!
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago





