Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, January 9, 2010

mari sambung.

berbalik pade rahsia yg aku nak bocorkan tu.
actually it's about cancer day.
and a game they played on FB.
sangat kelakar tak hengat lah game tu.
niat hati yg mulus ni mmg nak berkongsi rahsia tersebut atau mmg sudah ada yg tahu rahsia tu.
tp memandangkan hari ni mood aku hampir² jatuh secara drastic, aku menjadi insaf dan taknak
mengaibkan kaum adam.
hahaha..
eh, bukan kaum adam tp kaum hawa.
haa..
abaikan cite tu yeh.
(padan muke)

ni nak bocor rahsia lain lak.
tp bukan rahsia jugakla.
lebih pade ikhtibar buat aku dan org lain jugak yg obsessss sgt² nak kurus.
haa..
sebelum bulan ramadhan tahun lepas..
aku yer² diet bagai nak rak..
tp turun sekilo dua je.
(setelah mendapat nasihat doctor, aku mule mengamalkan diet ala² seimbang, tp masih tak turun jugak..)
lalu aku menggunakan jalan pintassss.
aku pi cocok² tekak aku.
mmg gile.
dan kesannye sampai malam ini masih terasa.
bukan ape.
bile kite pakse something yg kite dah telan untuk keluar balik, ia akan mengganggu sistem pencernaan dan penghadaman ye kawan².
see, aku dah merasai nye sekarang.
syg sungguh, aku masih belum menyesal.
tak serik².
tp aku tak wat dah la.
sbb mak aku ckp kalau aku wat lagik dier nak antar aku jumpe pakar pemakanan, pakar sakit jiwa, pakar psikiatri..
aku jadik gerun.
mentang² ahli kaunseling.
anak dia pun dia nk saiko pulak.
huu.

tp tu la.
sekian lama dah meninggalkan tabiat gile tu, masih lagik aku dpt merasa kesan² nye.
antara kesan² nye.
tak byk.. sikit ja..
tp cukup untuk membuat aku merana (sikit)
sumpah, pasni tak wat dah!

ni dier kesan²nye :

  • rase loya setiap kali makanan selamat masuk ke perut
  • rase semacam tarikan belakang kepala bila kite duduk.... mencangkung. (nak sebut mencangkung pun payah.. susah kot² org pikir mencangkung tu nak beyak.. hahaha..)
  • pehtu cepat kenyang, cepat muak..
erghhh!
aku tamaw wat dah..
kang aku tak pasai² kena kaunseling..
skng aku berdiet..
tp secara kurang sihat pulak..
mungkin buley turun..
muahahahha..
dah..
jgn wat dah aa sapa² yg penah wat..
ke aku sorang je yg wat bende gile ni??

;p

tahukah anda? saye sedang :

  • dengar lagu jiwang.. lagu² yg mengingatkan aku pada ehem².. sambil miming.. ade lagu dealova, wanita, bagaikan sakti, halo, mulanya cinta, thinking of you.. dan sebagainya.. hee.. ayuh! karoke..
  • menidurkan kucen.. see, i'm a perfect mother wannabe oke. comelnye lah kucen ni.. dier mmg tabley tido kalau aku takde sebelah dier.. keabs kaki kot meriba dier.. haiyaa!
  • memblog.. entah pape la yg aku merepek kat sini.. tu pun ade yg nk membaca nya.. anda jgn menyesal haa.. namun begitu, support dr anda amatlah sy hargai.. :))
  • mesej² cik abe.. memandangkan tiap² hari mesej, hampir setiap hari jugak terjadi satu gejala di mana aku hilang punca.. ape yg nk di taip dlm mesej tu aku pun tataw.. semacam sume bende dah tercakap.. bile jumpe beliau lagi la tataw nk ckp ape.. dengan cinta lidah bisa menjadik beku.. hebat betul kuasa cinta.. dlm sekelip mata aku yg agak suke berpoya² (agak.. dan itu pun dulu.. ni poya² baik punya aa..) jadik sgt baik.." one man policy" dah aku gubal untuk diri aku.. dah bertunang takkan nk menggatai lagik kan? haha..
  • masih lagik terpikir² jawapan ape nk diberi pade bakal majikan.. mencik betul.. masalah kecik tu sgt merunsingkan aku.. herghh!
  • tgh goyang² kaki sambil mkn ribena pastille.. gile lah.. aku semacam ketagih je.. dadah apekah yg diletakkan dlm ni? sedap sungguh! rasenye ni malam² terakhir aku nk bergoyangan kaki.. pasni dah nak berbakti pd org lain.. sedih.. tabley rilek² mcm skng dah.. syg gile nak lepaskan jawatan yg sgt aku cinta ini.. seronok taw bersenang lenang di rumah.. wallaaa..
haa.. dahh. nak on FB sat then.. zzz.. eh, tabley.. aku lupe..
aku juge mengalami gejala gile farmville.. aku mmg buley naik gile disebabkan farmville saje, belum masalah² lain lagi.. kalau aku ter missed harvest time, mmg aku rase bengang sgt.. kdg² parent ajak kuar jalan² pun tanak.. sbb tanak ketinggalan waktu perdana unt harvest..
farmville sgt dahsyat! sapekah yg menciptanya?
sedangkan semasa ber farmville tu kdg² aku terasa sgt bodoh dan sangat sia²lah game tu..
bayangkan.. (gunekan daya imaginasi anda sebaik mungkin , especially mereka² yg FV maniac mcm aku..).. dah buley harvest.. (ni mase fuel tractor dah abeh..) korang kena arahkan arrow tu ke satu² petak untuk harvest.. satu petak.. ke satu petak.. kalau ade 380 petak, silekan harvest sampai 380 petak.. pastu.. nak plow pulaks.. 380 petaks + 380 petaks = 760 kali korang melalui petaks yg same.. tu belum nk planting lagik.. kalau masuk planting 380 x 3 = 1140.. 1140 kali kite menunjuk²kan arrow bodo tu suh wat keje.. mcm bede je lah.. ya Allah.. bertuah betul.. sehari²an asek ngadap bende lagha mcm tu.. nauzubillah.. tp jgn la sampai lupe tanggungjawab.. mcm aku.. huhuhuhu..
dah.. ayuh menonton tv lah..
laleng menonton, sy pun nk menonton.. :))
laleng..
i owes love you.. more n more each day.. eventho kdg² agak sedih, yelah, u kate kdg² je u rindu i.. menciklah.. i hari² rindu u.. tp kali ni nk jual mahal.. rindu pun nk ckp tak rindu.. lantak..
hee.. best rupenye PJJ neh.. memupuk rindu dendam (bak kate sis yuyu).. wakakakak..
dah².. haishhh..
oke, tata..
be safe guys..
:)) salam.

0 bebelan: