erm, anyone can tell me?
kalau akad nikah, yg pempuan kene ade air semayang tak?
kenapa maksu aku tak amik air semayang pun mase nikah?
and kalu tak perlu amik air semayang, why ade yg pertikaikan penggunaan khidmat mekap dr abg2 'fondan'??
kununnye, kalau muke disentuh si abg 'fondan' maka batallah air semayang.
dan secara logiknye, si bakal suami bukanlah org yg membatalkan air semayang, but si abg 'fondan' yg batalkan air semayang.
uhuhh.
sape2, gitaw la kebenarannye?
adeilaa.
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






4 bebelan:
Haruskah pengantin mengambil wudhu sebelum bernikah?
Tidak ada mana-mana suruhan agama yang menganjurkan kita untuk mengambil wudhu ketika hendak akad nikah. Akad nikah tetap sah walaupun tanpa wudhu. Upacara yang dikenali sebagai Membatal Wudhu apabila selesai akad, adalah adat bukan agama. Maka, pengantin perempuan dan lelaki tidak perlu berwudhu untuk mengesahkan akad nikah.
hah, terjawab sudah.
maka buley la sy menggunakan khidmat mekap dr chinese, kan2?
ekekekek.
trim kening supaya kemas.
Adakah menghilangkan bulu di wajah atau di anggota lain dibenarkan?
Menghilangkan bulu di bahagian wajah adalah sesuatu yang dibenarkan Islam melainkan bulu kening dan rambut (memendekkannya dibenarkan selagi mana ia tidak menyerupai lelaki). Bagi lelaki, adalah haram bagi lelaki untuk mencukur janggut menurut mazhab Hanafi dan Hambali.
buley potong bulu kening, jangan dicabut ye. :))
huish. setahun je lagi.. kejap btul
kejap? lame kot.
hehee.
kalu ikut mmg cepat, but bile pikir preparation dier, tak cukup setahun.
adeilaa..
Post a Comment