assalamualaikum. semoga semua sihat & ceria-ceria selalu. salam takziah buat keluarga mama saya atas kehilangan mama tercinta. and I can see, they were soo strong confronting the situation, and I have no reason to be weak when I saw mama keep standing strong too. I love you mama. namun, jauh di sudut hati mereka, I know. they're so sad. so disappointing. saat tok mama menghembuskan nafasnya yang terakhir, anak-anaknya tak dibenarkan untuk bersama ibunda mereka yang tercinta. for sure, mereka sangat terkilan. tak sempat berbual dengan mama mereka. Insyaallah, mudah-mudahan berkat doa anak-anak tok mama, arwah tenang & damai di alam baru. di alam di mana arwah perlu berdiri atas kaki sendiri. tanpa bantuan orang lain. hanya bekalan di dunia yang akan mengiringi arwah di sana. kita yang hidup harus terus meneruskan hidup dan bersedia menghadapi hari 'itu'. hari di mana kita akan meninggalkan mak, ayah, adik, abang, kakak, suami/isteri. berpisah dari alam yang fana ini. alam pinjaman Allah SWT sebelum kita ke alam yang kekal, alam barzakh. sehinggalah kita dikumpulka semula pada hari kiamat yang tidak kita ketahui bila. macam-macam yang kita kumpul di dunia ini, tapi semua ini hanya pinjaman. even kebahagiaan, rupa paras, semua tu pinjaman. tak perlu takbur. satu hari kita pasti akan pulangkan semua yang kita pinjam. even mak dan ayah kita juga harus kita pulangkan. err. di saat ini, rase rindu yang teramat dengan mama. belum puas bersama mereka. saya juga menjadi takut. dalam keadaan saya yang jauh dari mama. (boleh dikira jauh, sebab kalau dekat every month pun saya balik ke Penang.) terpikir jugak kalau jadi pape kepada mereka. tapi doa saya, mereka selamat di mana jua, tetap di bawah lindungan Allah, dan diberkati perjalanan & pekerjaan mereka. I know they care about me very well. I know they love me soo much. even macam mama tu, dia macam ego sikit. dia rindu, tapi taknak mengaku. tapi dari cara dia melayan kita, I know she miss me too.
oh, tetiba rasa nak menanges. I want to be in a home, where I can feel like I'm in my own home. sebab di saat ini, I really feel that I am in other world. very strange world, sampaikan aku terasa bagai hidup sebatang kara di Selangor ni. I don't have many friends here. just a few. a few pun yang so-so je. but I am happy being with them. so much happy. mujurlah ade mereka. kalau tak, I really don't know how to smile. ketawa apetah lagi. err, I miss mama, I miss ayah, I miss Juju. I miss my late cat, Nyanyaw. and ya, I miss Boo too. yang pasti, kasih sayang rang lain takkan sama macam kasih sayang mak ayah kita. sesayang mana pun orang dengan kita, takkan sama macam kasih sayang mak & ayah. sebaik mana pun orang terhadap kita, takkan sama baiknya dengan mak & ayah. setulus hati ini, sangat-sangat sayang dengan mereka. tersangat sayang, lebih dari diri saya sendiri. kalau dekat Penang-PJ ni, everyday pun aku sanggup berulang alik jumpa mereka. :(
p/s : rindu mama & ayah. teringat saat cium tangan ayah & mama Isnin lepas. :(
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






0 bebelan:
Post a Comment