Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 3, 2011

Lemau Day

lemau tahu. sebab tadi lepas melepaskan si suami pergi kerja, telah tertido sampai jam 11 pagi. tapi masih pagi, dimaafkan bukan? hikhik. bangun² dari tido je terus tersedih, rase nak menanges sebab tiba-tiba tengok kat sebelah takde orang. pfft! lupe, husband dah pergi keje. tu la, tido siang lagi. kan dah mamai. bukan mamai je, petang² pas zuhur dah mula lemau. tapi seb baik bangun² tido tadi terus terjah dapur. memasak.

kalau tunggu petang baru nak memasak aku rasa tak jalan dah.

hari ini menunya adalah asam pedas ikan kembong atau mabong atau entah aku pun tak tahu. rupa macam nak sama je. side menu adalah ikan goreng. seb baiklah berjaya masak. kalau tak mesti frust pastu terus sambung tido. zzz.


simple je.
tapi sedaplah.
pfft!

resepi adalah hasil dari tinjauan tengok MIL masak dulu², di samping resepi via SMS dari mama. tapi haruslah memberi credit kepada aku sebab telah berjaya memasak resepi turun-temurun dengan jayanya kan kan kan? pfft!

lately macam tak kisah sangat bab masak-memasak atau dengan kata lain bab memasak dah jadi nombor dua. sebab kalau masak pun aku sorang je yang makan. MIL makan sayur goreng je hari-hari. si husband lagilah. lately mimpi apa tataw sampai struggle muggle nak diet. dia kata dulu seluar dia longgar lagi, dan sekarang, dia menuduh aku pulak sebagai punca keketatan seluar dia. sampai hati. T_T

disebabkan jeles, maka aku pun telah mendecide. akan makan di tengah hari, dan malam akan skip skip makan sampailah keesokan tengah harinya. moga-moga boleh sama-sama kurus dengan husband. takut nanti tengah catwalk kat mana-mana, aku dituduh sebagai maknya pulak. aku enggan dituduh sebegitu, aku enggan. hmm. 

jadi, lepas ni akan cuba mensental roti pulak. atau apa-apa lah yang sedap selain nasik. ouh tidak. dulu ok je aku berdiet. sekarang sejak terer memasak ni aku pantang melihat nasik. T_T

nak resepi asam pedas di atas tak? hmm, taknak? taknak takpe lah. HAHA. punyelah bajet chef kann. isk.
lagho-lagho.

hmm, dah tak tau nak merepek apa dah dalam blog ni. tapi tiba-tiba terlintas satu benda di kepala. pftt!


sekian.





p/s : rindu nak tengok cite indon dengan mama. T_T

0 bebelan: