skng dah tukar header. pakai gambo kucen kat umah aku di Penang nun. Boo nama dia. rendunye nak dgr dia meow² tetiap pagi. T_T mak aku kompem tak rendu ak sbb ada Boo menemani dai saban hari. huhh!
font kat header tu adalah pilihan terakhir. kalau tak nak guna font 'Nobody Loves Me'. cantik, tapi mcm loser je aku rasa nama dia tu. tengoklah, kalau rajin aku wat header baru. ni je yg ada dlm kepala hotak aku. sbb the rest aku nampak bantal busuk je panggil tido. pfft!
hah, tiba² teringat peristiwa lucu diketawakan suami. malam tu terrr sebut perkataan LOGO dgn hubby. aku tanye dia. 'LOGO tu ape'. mcm org bodoh je bunyiknye. aku pun tak tau kenapa aku tanya dia mcm tu. dia pun jawab ' LOGO tu yg kat baju ada corak² tu, LOGO sekolah.' pastu aku dengan konpiden ckp, mendefend kan diri. 'eh! bukan LOGO tu mainan yg bleh cantum² tu ke? dia kotak² pehtu bleh sambung².' sambil ketawa dia menjawab ' tu LEGO, bukan LOGO.' muahahhaha. tu laa, asek duk rumah je. tak berkembang aku. benda kecik tu pun lupa. haish!! kasihan hubby kena laya bini dia yg macam budak² lagi ni. aku pun sedih dgn keadaan diriku ini. tp betulla, dia layan aku mcm baby² gitu. sukee! tp i must change, i must change. insyaallah.
erk. sunyi je rase.
ni yg wat rindu umah kat Penang nih. T_T
4 hari sebelum wedding aku kat sane, kucen kesayangan aku mati. kucen yg takkan ade dah kot dlm dunia ni. dia manjeee sgt. kalau aku duduk je kat sofa/lantai, dia mesti dtg duk atas riba. pastu terus tido. tak pun dia naik sampai bahu aku, cium² leher. kalau aku kuar mane², dia mesti tunggu aku balik. dengar je bunyi motor/kete, dia terus dtg kat pagar sambut aku. kesian dia. dia pantang bau makanan, mcm tuan dia. asal bau je mesti die gesel² badan dia kat org. geram jugak kadang². kadang² siap angkat dia kuar dr umah. tibe² rase mcm sgt kejam dgn dia. sbb tu rindu melampau² kot, sbb rase bersalah dgn dia. sedih. sehari sblm dia mati tu. dia masuk² umah je terus dia serbu bilik air. dia tak sehat. dia benci air. kalau nampak kitorang nak bwk dia menuju bilik air je mesti dia meronta-ronta. tp hari tu dia sendiri lak yg pegi. dia tengokk je aku. lame. mcm nak ckp something. aku pun bg nugget kat dia. dia suka nugget. dia bau pun tak hari tu. wat dekk je. aku biar dia dlm bilik air tu. mama ckp, kalau kucen masuk bilik air tandanya nak mati. time tu rase cam sedih dah. esoknye aku kuar pegi kenduri. balik pada kenduri tu dah malam. nampak benda putih tepi umah. mama pegi tengok. rupa²nya nyanyaw aku. mati dah dia. kitorang terus angkat dia bawak gi umah aunty nak tana dia. sedih. dahla nak kenduri. aku tak byk spend masa dgn dia. mmg terkilan sikit kat situ. tp takpa. hopefully ada kucen lain mcm dia lepas ni. nama dia pun aku nak letak nyanyaw jugak. kalau dia pun mati, kucen seterusnya pun akan nama nyanyaw jugak. kira kalau org tanya nama kucen aku, aku jawab nyanyaw ja walaupun tu kucen yg ke-100 yg bernama nyanyaw. wth ape kau merepek ni leen? haha.. erhhh, sedih. yg tu aku tak merepek. mmg aku sedih. huhh!
aik, tibe² bau telur goreng kicap. eh, kicap pun ade bau?? erm.. nak makan lah. lalalaa.
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






0 bebelan:
Post a Comment