Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, August 7, 2010

7th August 2010 - 124 days (left)

hiyarghhhhhh.. masih relax takda wat preparation pape.. tp agak2nye bulan 10 nanti ade yg nak jadik bridezillla mcm yg tak pernah hingin dia nak jadi.. erghh! bulan 8 ni yg mampu di buat hanyalah membelek buku unt disoal jawab masa interview nanti.. siap dpt list lagi 25 soklan dia nak tanya.. hopefully dia tanya aku je la n pihak laki takde kena tanye ape sbb abe dah cuak gila takut kena investigate mcm police! hahahaha.. ok, belek buku.. berpuasa.. bekerja mcm org gila.. balik keja prepare unt berbuka, atau nak sennag pi merempat kat rumah bakal mertua unt berbuka.. malam pas isyak bergegas pulak mcm unggas atau lipas balik ke rumah sewa, pastu terbosa2 tataw nak buat apa.. dahla rumah sewa tu dilanda krisis dgn tikus, yes TIKUS! veli the disgusting.. haiya.. pastu tido sejam dua, terjaga.. tido balik then lagi 5-10 minit sebelum waktu yg seharusnya terjaga dia terjaga balik.. mmg tak penah dapat tido yg berkualiti kat umah sewa tu.. pastu nanti bangun sahur (pukul 5.15 buley??) then rase mcm tak sempat dah nk tido balik, mmg akan terus mandi dan bersiap2 pegi opis.. pastu.. kul 7.30, opis pun tak bukak lagi aku termangu2 depan opis nak kelebek apa nanti tataw, sbb puase.. kalau tak pose leh la jugak nak kudap2.. haha.. heh, lately aku tension dgn opis aku.. dgn opis ok, dgn HR and sales exec aku.. gila tension.. aku mc sehari pun nak bising, bukannye kau pi clubbing ke hapa.. pehtu duk soal jawab ngan aku mcm aku wat dosa besar je.. takpe2, aku bley sabar aku sabar.. tunggu aku ade opis aku senirik siap lah dorang! pahtu, tak cukup dgn tu.. aku dgn tak sehat dan tak larat berjalan pun dipaksanya pegi opsi wat keje sedangkan aku mc!! pahtu siap call aku lagik, aku wat2 tak dgr jek sbb malas nk ngadap suara dorang.. huhh! tak kena batang hidung mereke  bley la mereke buat gitu dgn aku.. sungguh sedih dan kecewa aku terhadap mereka.. sampai ternanges2 aku seorang diri mengenang nasib di rantauan yg takde sape nak dengar rintihan hati aku.. pehtu bile dh jumpe abe, hilang lak tension aku.. maybe sbb aku sorang2 and aku mudah dihanyutkan perasaan.. tp seriyes aku tak suke dorang treat aku gitu.. aku dlm probation period lagi, tp salah ke kalau dpt mc? bukannye sengaja nak bercuti.. haish.. sedih aku.. and skng aku dh takde rase nk respek dorang pun, sbb dah tersangat kecewa.. aku hanye bley pejam mata dan pekakkan telinga kalau jumpe dorang, pegi opis pun tak happy mcm dulu.. happy pun sbb ade colleague yg best, and adik clerk yg baik.. hehe.. selain tu mmg takde maknenye.. huh!
haa.. back to the story.. aku kat penang now.. sorang2 lagik sbb yg lain keje.. tataw nape aku pi balik penang time2 mcm ni.. tp kang bile lak nak baliknye.. tunggu raye la kot.. raye cuti seminggu, tp sehari sblm raye pun still keje.. mcm hampeh la opis tuh! takkan aku nak balik umah pagi raye? gile sedih.. hahaha.. and, baju raye pun tataw la ade ke tak tahun ni.. balik raye nanti aku akan jumpe wed planner again unt wat ape yg patut.. then gi tempah baju unt majlis bertandang kat umah abe nanti.. mmg akan serabut sbb aku ade seketul motor je kat petaling jaya sana, and kalau nk pi beli dan belah mesti kena tunggu abe bawakkan, sian. nyusahkan dia pulak.. haish! tapi nanti mmg kena pi beli dan berlah bersama2, bulan 10 nih insyaallah, unt beli barang hantaran.. and aku nak kena beli heels unt nikah dan benda2 yg ehemmm, tataw n di describe mcm mana.. (ahahahahaha), then nak beli arghhh, byk gile kot nk kena beli.. adei.. pastu berita sedih, sbb tak dpt merasa nikah malam hari jumaat.. syok2 aku plan nk nikah malam2, tak jadik rupanya.. tu la, kita merancang Allah yg menentukan.. T__T.. nampak gaya kena nikah pagi then akan kelam kabut salin baju unt sanding, then pas majlis ade plak outdoor photoshoot, mmg akan busy mcm artis lah aku hari tu.. pehtu esok tu relax jap and lusa akan bergegas balik PJ.. haish! mungkin akan sgt letih nanti, tapi takpe.. hopefully itu adalah sekali dlm seumur hidup.. (muahahah) tapi, aku sgt bercita2 dpt tempat keje yg better dr skng.. bkn lah tak best tempat skng ni, cuma aku berpendapat, opis ni tak menjaga kebajikan pekerja dia.. dia penting keja diaaa je, dan hasil yg masuk ke dalam opis.. tak kira la kau kluar peluh darah ke hapa, janji duit masuk.. gila! aku nak keje sendiri.. aku nak opis sendiri.. aku nak butik sendiri.. nak salon sendiri.. aku taknak makan gaji dan taknak jadik hamba abdi! shitt! letih tahu? herghhhh, entah kenapa perlu buat semua ni unt duit sedangkan takdak duit pun aku bahagia (dulu) skng ada duit mcm sengsara, pun takdak makna.. T__T


tak sabar kawen.. bukan ape.. semoga hilang rasa sunyi di rumah sewa tuh, dan aku ade tempat unt emngadu.. unt bersedih2 even dia bakal menyampah tgk muka momok aku menangeh2 mcm beby tua.. haish.. tp bila tgk muka dia, seriyes tenang je hati aku.. hialng segala duka.. aku nak hari2 aku semua ceria, takde duka2.. sbb hidup ni sementara dan aku nak yg indah2 saja dlm hidup.. doa aku sempena Ramadhan akan datang ni, moga aku dberi kekuatan dan tebahan hati unt berhadapan dgn manusia2 heartless kat muka bumi ni, dan dipanjangkan jodoh dgn abe tersayang.. semoga nanti aku bisa menjadi isteri solehah buat dia.. dan bahagiakan dia mcm manan dia bahagiakan aku.. or even more, uhuhh.. cepatlah masa berlalu.. ( harus ke mintak mcm ni sedangkan masa seperti tidak cukup??) ahh, mane2 lah asalkan yg terbaik.. huhuh.. mekaseh mama sbb belikan intan baju majlis bertandang yg santek.. tp hopefully kena la dgn kulit hitam buah manggis intan ni.. hikhik.. mekaseh jugak buat mama dan ayah yg suka hati nak mensponsor wedding planner intan.. dan intan hanya perlu kuarkan duit unt barang hantaran dan barang keperluan lain SAHAJA unt majlis intan tu nanti.. fuyooo! takpe, duit balance or duit kenduri yg berjaya di collect sume amik kat mama n ayah oke? hee, dan satu lagi.. mudah2an rezeki aku bertambah dan dapat beli seketul kereta pulak unt aku pegi keje pas kawen nanti.. takmo aa jadik minah rempit dah pasni.. mcm tak suci je nak digelar minah sedangkan dah berkawen.. pehtu nanti kalaua de bag2 kacak emn2 mate kat side mirror camne? tak ke rase berdosa dgn suami nanti? haa.. dah2, tak larat nk berceloteh dah.. tunggu malam lak kalau rajin.. ni nak pi beli tiket balik PJ sok.. kalau takde tiket tataw la pe nasib aku.. maybe akan dibuang keje aatau habis kejam, dibuang negeri.. pasrah je la.. tiket unt raya pun aku dah beli.. kiranya by huk or by keruk malam raya dah sampai penang.. kalau sehari sblm raya pun kerja lagi, haa, kerja lah kau orang sampai mati.. haa, harap2 pas kawen aku tayah keje kat situ lagi.. cam takde mood lak aku nk keje situ.. adei.. tgk lah camne.. untung2 mertua bagi chance keje dgn dia.. kan best.. lalalala.. dah! lagho2..

to be continued..

salam..
lotsa love, LEEN.

0 bebelan: