rendu lah. lame tak drawing, lame tak painting. rendu mase kat uitm dulu. first year tu study painting mmg enjoy. tu adalah sem paling aku suka. pehtu sem 4, belajar adobe, pun aku suka. rendu sgt. i love painting, i love drawing. i love portrait. aku suka semua about art. music, photography, designing. takde yg dpt memisahkan kami selain waktu yg tak brapa lapang. aku ingat kalau byk masa, aku nak buat portrait untuk bunting time sanding nanti. nak design kad, laleng dah design. kat bilik bersepah painting2 aku. yg mana aku tak berapa syg, pasni harus dibuang. yg paling aku syg, dah lupa lak nak pungut balik masa kat uitm dulu. skng rasanya dah punah cik ramli bakar. muahahaha. tu je la yg best kat uitm selain kawan2. yg lain mmg aku tak minat. bab bercintanya, bab masuk bengkelnya, bab kawan bergaduh secara dahsyatnya, sumpah aku tak minat. kalau buleh 3 tahun nak belajar melukis saja. tp skng, jarang nk jumpa org yg buley wat duit dgn hanya melukis. melainkan dia mmg berbakat sgt & ada cable ut dia bergerak dlm industry tu. tp karya seni sgt mahal. pegi lah komtar kalau tak percaya. sekeping portrait saja buley mencecah ribuan ringgit. sgt buley dibuat duit. samelah jugak photography. nmpk remeh tapi mahal. skng dah jadik trend, org berharta pun sibuk nak berkarya dgn sebuah camera. tak salah. bagus apa. dah mmg pendapat melalui photography tu melumayankan nk buat mcm mana. asalkan pandai cari makan dan pandai rebut peluang semua pun buley. gaji photographer lebih mahal dr gaji seorang guru. yg itu jgn cuba disangkal2. itu government tu. haa. pikirlah sendiri. nak hasil terbaik silalah bayar mereka pada harga yg 'terbaik'. kalau nak guna budget yg sikit, tak perlulah demand nak terbaik bagai. skng jugak trend, hire kawan2 jadik OP dlm majlis tunang/sanding/kenduri kesyukuran dan sebagainya. dah nama pun kawan, mesti la nak diskaun bukan. tapi pikirlah sikit. dorang CARI MAKAN. janganlah diharap dapat diskaun pulak. kawan mmglah kawan, tp bisnes tetap bisnes. tu kawan aku yg kata la. tp mmg betul pun. tu punca rezeki dorang, nape nk dikurang2kan? tak adil sungguhlah. kalaula aku kaya, aku nak je beli sebijik. aku pun nak kaya lagi mcm dorang. huhu. ape aku merepek di atas aku pun tataw. tp aku sampai terpikir2, nanti dah kawen laki aku bg tak aku pi snap2 mcm org bujang? haha. adui. tp ni dikira tribute to potographers la. muahahahah. hep, aku nervous. laleng suh pi interview kat subaNg jaya isnin selasa depan. dulu bersemangat jugaklah aku nak keje kat sana. tp kang kalau aku keje kat sana sape lak nk uruskan hal2 belah sini nanti. hmm. keje salah tak keje pun salah. dah keje jgn haraplah buley dpt cuti suka2 hati. dah la baru mula, dah nak bercuti. migrain dah aku. adoila. ok aa, chow.
Kulit Berminyak Pun Wajib Pakai Pelembap
8 years ago






0 bebelan:
Post a Comment