Click Once & I'll Click Yours Back!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 24, 2010

cita-cita cinta.

..........


..........


..........


senyum, senyum dan senyum.
hari² pun mau senyum.
sebab..


sebab dia..
>.<


makin hari kite makin tua, makin dewasa.
makin kena pandai mensesuaikan diri.
makin kena paksa mematangkan diri.
makin kena pandai hidup sendiri.
tahun lepas mmg takda azam baru.
tahun baru ni baru ada azam baru.
tahun baru azam kena lah baru, kalau tahun lama tak payah azam pun takpa.

tahun lepas dari awal tahun, mmg takda azam pun.
dari awal tahun dah kalut bercinta.
org lain kalut sambung study, aku takdanya nak study.
napsu pun takda nak study, tataw kenapa.
aku mmg malas nak study.
malas nak membaca, malas nak buat benda² yg cepat membosankan.
mungkin takda hidayah.
lalu mengambil keputusan untuk bercinta saja. (haha)
masa study becinta secara cyber dgn si polan, lepas tu ada ulat bulu pulak cuba naik daun.
daun pun mcm tak cukup oksigen untuk fotosintesis terima saja kedatangan ulat bulu tersebut.
tataw kenapa pi terima beliau sedang hati masih mengharapkan sumber si 'matahari'.
si matahari jauh.
si daun yg mcm tak ketahuan, nak mengharap atau membiarkan saja cahaya berlalu secara sia², telah memilih jalan yg salah.
bila mana ulat bulu tersebut bukan lah apa yg diharapkan.
bukanlah dia tidak buley diharap, cuma dia bukanlah tempat untuk aku sandarkan harapan.
aku taknak berharap pun kat dia.
mcm tak dapat nak berharap.
dia bukan pilihanku.
dia bukan segalanya bg aku.
dia juga tidak mampu membekalkan aku oksigen untuk berfotosintesis.
tiada istilah abes madu sepah di buang di sini.
sbb semuanya pergi secara baik.

selepas itu.
daun pun menggugurkan diri dari dahan yg merantai diri selama ini, lalu pergi kepada tanah.
dan berniat mahu mati di tanah saja.
lagipun dahan mmg dah tak mahu aku lagi dlm hidup dia.
siapa dahan?
haa, itu aku pun tahu.
mungkin UiTM atau mungkin.. tak tahu..
lalu.. erghhh, tak mahu guna daun² lagi.. (haha)

abes saja diploma, aku masih berkawan² dgn ulat bulu tadi.
kalau beliau membaca mesti kecik hati dia.
takpa, itu perumpamaan saja, nak mensedapkan cerita.
jgnlah berkecik hati ok.

berkawan² tanpa sebab yg pasti.
semacam terpaksa pun ada.
letih tahu, letih!
asyik mendengar kata org saja, tanpa memikirkan kehendak diri sendiri.
aku tak suruh pun dia tolong aku ke apa, dia yg nak menolong.
sampai aku rasa mcm terhutang budi saja, tp bukan body. (haha lagi)
pastu masih berkawan, nak menjaga hati.
tu la keje aku, menjaga hati org saja.
hati aku, ade sape kesah?
aku sendiri pun takda penah kesah hati aku.

selepas itu.
aku merajinkan diri melayari laman web.
dah takda buat apa, online sajalah, bukan susah pun.
lalu online punya online.
aku berkawan dgn seseorang ni pula.
dia ckp dah lama dia intai page aku.
tataw la dia cakap betul ke tak, tp dr dulu mmg tak henti mengayat. (hahaha)
aku mcm was² lagi, sbb laki kan suka berkata².
kenapa tak masuk pidato saja? pasti menang kalau judges nye perempuan. (ha ha ha)

lepas tu takda nak chat² sgt.
cuma berinbox².
pastu dia mengayat lagi.
mula² macam mengayat, dah lama² dia mcm serius.
aku tanya dia untuk kepastian, ya dia mmg serius.
lalu semacam yakin, kami pun bertukar nombor.
pehh, senang je jaja nombor kat org bukan.
haa, mmg senang pun, tp pilih la org yg tepat.
dia la orgnya. (hahaha)

selepas berkenal²lan, dia ajak berjumpa.
dah lama dah dia ajak jumpa.
dulu masa diploma pun mmg dah berkumen².
selalu dia paksa (mcm paksa) aku keje kat selangor.
tapi aku tak hingin pun nak pindah semata² sbb nak jumpa dia.
tak koser i nyahhh.
blablabla.
konvo time aku pun jumpe dia dan kisah selanjut nya sama seperti di sini.

sekarang, dialah segala²nya.
dia lah azam baru aku.
dialah cita-cita aku.
semua yg aku rancang hari ni ka, semalam ka, tahun lepas ka, semua untuk dia.
insyaAllah, moga Allah makbulkan lah ape yg aku mintak.
tapi berbaloi ka sume ni?
aku takut nak berharap dah.
setelah peristiwa² lalu yg mengecewakan harapan aku.
sebelum ni kalau ckp nak kawen ke hapa, it's just, "haa.. ok, kawen.."
dan berakhir di situ.
takda nak memasang impian berkahwin, bina keluarga, dan punya babies. (bukan gatal, tapi teringin. haha)
takda penah terpikir apa yg harus dipelajari untuk bekalan selepas kawen.
takda penah nak ambik tahu, mcm mana nak ni, mcm mana nak tu?
mcm mana kalau jadi mcm ni, mcm mana kalau jadi mcm tu.
semua berlaku dan berlalu begitu saja.
macam tiada kesungguhan nak berkahwin pun.
mungkin aku saja yg perperasaan negatif mcm tu terhadap mereka, dan mereka sebenarnya mmg nak berumahtangga atau blablabla.
tapi rasa waktu bersama mereka sgt berbeza dgn rasa yg sekarang.
rasa yg sekarang maha hebat.
sampai aku sgt berduka cita kalau dia tak fokus bila aku sentuh pasal kawen. (nampak sgt gatal, perigi cari timba. haa, lantak! dia yg nak aku dulu. haha lagi)
punya bersungguh² aku nak bersama dia.
dah takda nampak sapa dah selain dia.
letaklah fezrul khan kah, jesse mccartney kah, robert pattinson kah depan aku.
aku pandang sebelah mata saja.

mmg aku takda napsu (opss!) terhadap mereka.
takmau².. aku nak dia saja.

sebelum ni takda pun nak meratap sayu, menebalkan muka mengharapkan si dia mengaku sayang, rindu, cinta.
walaupun dlm hati dia, "brape kali mau tanye daaa.. meluat aku.."..
lantak, aku tetap nak tahu jawapan dia.
dan kadang² sampai berduka lara kalau jawapan dia menyakitkan hati.
dulu takda pun sensetip mcm tu.
huhh, teruk sungguh penangan cinta.
malu aku tahu, malu!!
terlampau malu sampai (yawnnn).. huhh..
ngantuk sudah..
malas dah nak ngomel..
sbb aku pun tak sedar ape aku bebel kat sini.
tgn dan jari jemari bergerak secara sendiri.
dahsyat.
adakah ini juga penangan cinta?
gila tahyul.
hahahahahaa.


tak mengapa.
tak perlu komen lah.
aca saja.
:))

yuk tido yuk.